Select Page

مشاوره مدیریت مبلمان

مشاوره مدیریت مبلمان - businesstk.com

مشاوره مدیریت مبلمان

مشاوره شرکت های مبلمان

 

مشاوره صنایع و مجتمع های مبلمان

 

صنعت چوب

صنعت چوب یا صنعت الوار، صنعتی است که به جنگلداری، چوب‌بری، تجارت چوب و تولید محصولات اولیه جنگلی و محصولات چوبی (به عنوان مثال مبلمان) و محصولات ثانویه مانند خمیر کاغذ برای صنعت خمیرکاغذ و کاغذ اختصاص دارد.

برخی از بزرگترین تولیدکنندگان چوب نیز در میان بزرگترین دارندگان جنگل قرار دارند. صنعت چوب از نظر تاریخی بخش مهمی در بسیاری از اقتصادها بوده و هست.

 

انتظار می‌رود بازار جهانی محصولات چوبی از ۶۲۴٫۲۲ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰، به ۸۶۶٫۲۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۵ برسد.

 

اقتصاد چوب

وجود اقتصاد چوب، یا به‌طور گسترده‌تر، اقتصاد جنگل (در بسیاری از کشورها اقتصاد بامبو غالب است)، در بسیاری از کشورهای درحال توسعه و همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر با آب‌وهوای معتدل و به ویژه در کشورهای با دمای پایین موضوعی برجسته است.

این کشورها معمولاً کشورهایی هستند که مناطق جنگلی بیشتری دارند، به همین دلیل شرایط برای توسعه جنگلداری محلی برای برداشت چوب برای مصارف محلی فراهم است.

کاربردهای چوب در مبلمان، ساختمان‌ها، پل‌ها و به عنوان منبع انرژی به‌طور گسترده‌ای شناخته شده‌است. علاوه بر این، چوبِ درختان و بوته‌ها می‌تواند در محصولات مختلفی مانند خمیر چوب، سلولز در کاغذ، سلولوید در فیلم‌های عکاسی قدیمی، سلفون و ابریشم مصنوعی استفاده شود.

 

طراحی مبلمان

طراحی مبلمان(Furniture Design) حوزه‌ای از طراحی محصول است که به طراحی مبلمان می‌پردازد.

 

طراحی مبلمان شامل طراحی طیف گسترده‌ای از مبلمان است. هدف یک طراح مبلمان این است که تمام مبلمان را با توجه به جنبه‌های کاربردی، زیبایی شناختی و کاربر پسند طراحی کند.

این رشته طراحی که در یک چارچوب هنری تعبیه شده‌است، بر اساس گرایش‌های کلی و مضامین مُد است، یا سعی می‌کند دستورالعمل‌هایی را برای روندهای جدید یا تغییر سبک ارائه دهد.

طراحی مبلمان یک فرآیند پویا است که شامل حوزه‌های تحقیق و توسعه و همچنین ساخت از نمونۀ اولیه تا کالای تولید نهایی، مبلمان است.

 

آموزش و تخصص در طراحی مبلمان

طراحان خلاق به دانش فنی و روشی همراه با دانش مرتبط با تولید، اقتصاد و همچنین شناخت شکل‌ها، رنگ‌ها، ارگونومی و روند طراحی نیاز دارند.

حرفه طراح مبلمان نیازمند دانش مهندسی فرآیند، فن‌آوری ساخت مبلمان و مصالح ساخت و ساز است. علاوه بر این، تحصیلات آکادمیک به شناخت بنیادین تاریخ هنر و همین‌ طور ارزیابی اجتماعی اهمیت می‌دهد.

 

به‌طور سنتی، مبلمان توسط نجاران ساخته می‌شد؛ اما با آغاز دوره صنعتی‌شدن، این امر تغییر کرد. کارخانه‌ها قبلاً بخش طراحی خود را داشتند.

با وجود استفاده از محصولات صنعتی نیمه نهایی، از مبلمان ساخته شده توسط نجار به عنوان طراحی یاد نمی‌شود، بلکه به عنوان کارِ دستی یا صنایع دستی شناخته می‌شود.

 

تا اواسط قرن بیستم میلادی تقریباً هیچ طراح مبلمانی وجود نداشت. آن‌ها عمدتاً طراحان و معمارانی همه‌کاره و نیز تعدادی مهندس بودند که مبلمان نیز طراحی می‌کردند.

در حال حاضر افراد متخصص در طراحی مبلمان معمولاً دارای مدرک دانشگاهی در زمینه طراحی داخلی یا طراحی محصول هستند. ورود غیر مستقیم به این رشته نیز از طریق آموزش صنایع دستی مانند کارآموزی نجاری امکان‌پذیر است.

 

بیشترین تعمیق و تخصص در طراحی مبلمان، مربوط به انواع نشیمن و صندلی است. چارلز ایمز صندلی‌های متعددی به‌ویژه مبلمان اداری و اشتفان هایلیگر مبلمان و صندلی‌های راحتی روکش‌دار متعددی طراحی کردند.

 

به‌ طور دقیق، طراحی آشپزخانه و طراحی نور بخشی از طراحی مبلمان محسوب نمی‌شوند.

 

تاریخچه طراحی مبلمان

تخت‌خواب و صندوق احتمالاً اولین تجهیزات مبلمان بودند. به دنبال آن مبلمان ساده مانند صندلی، میز و میز تحریر اضافه شدند.

تا قرون وسطی و رنسانس، کاربرد مبلمان بسیار کم بود و عمدتاً در قلعه‌ها و صومعه‌ها استفاده می‌شد. چندین قرن طول کشید تا خانه‌ها و آپارتمان‌ها با مبلمان تجهیز شوند.

 

تخصص در طراحی مبلمان به زمان صنایع دست‌ساز در قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. از اواسط قرن هفدهم (دوران پیشاصنعتی)، انگیزه‌هایی برای تجدید و کمال دکوراسیون داخلی به‌ طور کلی و مبلمان به‌ طور خاص، برای استفاده در دربار سلطنتی از فرانسه وارد شد.

ژان-باتیست کولبر برنامۀ تجدید و متمرکز کردن صنایع دستی و هنرها را که بین سالهای ۱۶۶۲ و ۱۶۶۷ میلادی در زمان سلطنت آنری ناوار آغاز شده بود ادامه داد.

در سال ۱۶۶۲ میلادی، کارخانۀ سلطنتی ملیله و اثاثیه تاج تأسیس شد که منجر به ایجاد تعدادی مؤسسۀ مشابه دیگر شد.

اولین مدیر کارخانه، نقاش دربار پادشاه، شارل لو برن بود، که مدتی نیز مدیر آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه‌سازی بود. با همکاری آکادمی‌های هنر و علم که توسط کولبر تأسیس شد، سبکِ باروک تجملی لوئی چهاردهم توسعه یافت که در سراسر اروپا تعیین کنندۀ سبک شد.

تا قرن هجدهم، فرانسه در طراحی مبلمان اروپایی با سبک‌های لوئی پانزدهم و لوئی شانزدهم تا زمان سبک امپراتوری تأثیرگذار باقی ماند. آثار آبراهام و داوید رونتگن آلمانی که در سرتاسر اروپا مورد تقاضا بودند، از کابینت‌سازان و مبلمان‌سازان برجستۀ قرن هجدهم بودند.

 

 

انگیزه جدیدی با جنبش هنر و صنایع دستی از انگلستان به وجود آمد که در آغاز قرن نوزدهم ستایش از صنایع دستی را تبلیغ کرد و ایده‌های آن توسط طراحان آر نُوو توسعه یافت.

طراحی مبلمان از قرن نوزدهم میلادی در آلمان عمدتاً در مدارس هنر و صنایع دستی تدریس می‌شد.

 

مبلمان مدرن

مبلمان مدرن به مبلمانی اطلاق می‌شود که از اواخر قرن نوزدهم تا کنون ساخته شده‌ است که تحت تأثیر مدرنیسم است.

ایده‌آل‌های پس از جنگ جهانی دوم برای حذف اضافات، کالایی‌سازی و کاربردی بودن مواد در طراحی به شدت بر زیبایی‌شناسی مبلمان تأثیر گذاشت.

این یک انحراف فوق‌العاده از تمام طراحی مبلمانی بود که قبل از آن پیش رفته بود. مخالفت با هنرهای تزئینی وجود داشت که شامل سبک‌های آر نوو، نئوکلاسیک و ویکتوریایی بود.

چوب حکاکی شده تیره یا طلاکاری شده و پارچه‌های پر نقش و نگار جای خود را به سادگی و هندسه درخشان فلز جلا داده‌ است.

اشکال مبلمان از بصری سنگین به سبک بصری تبدیل شدند. این تغییر از اصول تزئینی به مینیمالیست طراحی را می‌توان به معرفی فن‌آوری جدید، تغییرات در فلسفه و تأثیرات اصول معماری نسبت داد.

همان‌ طور که فیلیپ جانسون، بنیانگذار دپارتمان معماری و طراحی در موزۀ هنر مدرن بیان می‌کند:

 

«امروزه طراحی صنعتی انگیزه عملکردی دارد و از همان اصول معماری مدرن پیروی می‌کند: سادگی ماشینی، صافی سطح، اجتناب از زینت… شاید این اساسی‌ترین تضاد بین دو دورۀ طراحی باشد که در سال ۱۹۰۰ میلادی مجذوب هنرهای تزئینی بود …»

 

با زیبایی‌شناسی ماشین، مبلمان مدرن به راحتی ماژول‌های کارخانه را ارتقا دادند، که بر مدیریت زمان و ایده‌آل‌های کارآمد آن دوره تأکید داشت.

طراحی مدرن توانسته‌است عناصر تزئینی را از بین ببرد و بر طراحی شی تمرکز کند تا در زمان، پول، مواد و کار صرفه جویی کند. هدف از طراحی مدرن این بود که زیبایی جاودانه را با دقت اضافی به تصویر بکشد.

 

فلسفه

قبل از جنبش طراحی مدرنیستی، تأکید بر مبلمان به عنوان یک زینت وجود داشت. مدت زمانی که برای خلق یک قطعه صرف می‌شد، اغلب معیار ارزش و مطلوبیت آن بود. خاستگاه طراحی مدرنیستی را می‌توان در انقلاب صنعتی و تولد تولید مکانیزه جستجو کرد.

با منابع و پیشرفت‌های جدید، فلسفۀ جدیدی پدیدار شد، فلسفه‌ای که تأکید بر اشیایی که برای اهداف تزئینی ایجاد می‌شوند را به طرح‌هایی تغییر داد که کارکرد، دسترسی و تولید را ارتقاء دهند.

 

ایدۀ طراحی قابل دسترس و تولید-انبوه که برای همه مقرون به صرفه باشد، نه تنها در مکانیک صنعتی، بلکه در زیبایی‌شناسی معماری و مبلمان نیز به کار رفت. این فلسفۀ عملی بودن، کارکردگرایی نامیده شد.

این یک «تکیه کلام» محبوب شد و نقش زیادی در تئوری‌های طراحی مدرن ایفا کرد. کارکردگرایی تقلید از فرم‌های سبکی و تاریخی را رد کرد و به دنبال تثبیت کارکرد در یک قطعه بود.

طراحان کارکردگرا، تعامل طرح با کاربر و اینکه چه تعداد از ویژگی‌ها، مانند شکل، رنگ و اندازه، با وضعیت بدن انسان مطابقت دارند را در نظر می‌گیرند.

طراحی غربی به‌ طور کلی، چه معماری و چه طراحی مبلمان، برای هزاران سال به دنبال انتقال ایده‌ای از اصل و نسب، ارتباط با سنت و تاریخ بود.

با این حال، جنبش مدرن به دنبال تازگی، اصالت، نوآوری فنی و در نهایت پیامی بود که منتقل می‌کرد، به جای آنچه که پیش از آن گذشته، از حال و آینده صحبت می‌کرد.

 

مبلمان باغی، که مبلمان پاسیو و یا مبلمان فضای باز نیز نامیده می‌شود، یک نوع از مبلمان است که به‌طور خاص برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌است.

به‌طور معمول از مواد مقاوم در برابر آب و هوا ساخته می‌شوند موادی مانند آلومینیوم که زنگ نمی‌زند یا از فلزات دیگر با روکش‌های رنگ محافظ و نیز گاهی هم از چوب و پلاستیک بهره برده می‌شود.

مبلمان باغی فلزی معمولاً ساخته شده از فلز آهن یا آلومینیوم هستند که با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای برای دوام بیشتر در مقابل شرایط جوی و رطوبت تولید و عرضه می‌گردند.

این مبلمان فضای باز معمولاً به صورت ستهای شش نفره به همراه میز هم طرح خود به همراه شیشه و تشک صندلی‌ها برای فروش در نظر گرفته می‌شوند.

 

طراحی محوطه: در روزگاری که تمام شهر را بوق ماشین و اسکلت ‌های آهنی پوشانده است، دیگر فکر کردن به زندگی آرام از ذهن ما دور و دورتر شده‌است و فکر داشتن خانه‌­هایی با فضای باز، حیاط ویلایی و حوض و باغچه، به ایده‌آلی دور از ذهن تبدیل شده‌است.

شاید گمان کنیم که خانه‌های آپارتمانی ما، فضایی برای زیباتر شدن و دل باز شدن نداشته باشند. اما نباید در آشوب این افکار غرق شد و فکر خانه­‌های پدربزرگ و مادربزرگ را از ذهن دور کرد.

چرا که در این روزگار هم با تمام محدودیت­‌ها و کوچک شدن فضاها، هنوز می­‌توان به مبلمان فضای باز و آرامشش اهمیت داد و در راستای بهتر شدنش تلاش کرد. تنها چیزهایی که لازم است، خواستن و خلاقیّت است.

 

 

 

خدمات شرکت افق پویان توسعه برای مشاوره مدیریت مبلمان

شرکت افق پویان توسعه، آماده همکاری در زمینه های متعدد خدمات مدیریت برای مشاوره شرکت های مبلمان با شرایط ویژه می باشد و برای سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی و یا  کسب و کار در این حوزه تخصصی را دارند خدمات ویژه ای ارائه می نماید که بعضی از این خدمات عبارت اند از:

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

واحد مستقل خدمات حسابداری مدیریت

واحد مستقل خدمات مدیریت ریسک

واحد مستقل خدمات عارضه یابی و توسعه سازمانی

واحد مستقل خدمات ارزیابی و ارزشگذاری سازمان ها

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره ساختار سازمانی

خدمات مشاوره مدیریت برند

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی و مارکتینگ پلن

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

 

شرح مختصر:
مشاوره مدیریت مبلمان با شناسایی نیازهای صنعت مبلمان به راحتی موجب ارتقاء ماژول‌های مدیریت شرکت و کارخانه را می شوند، که بر مدیریت زمان و ایده‌آل‌های کارآمد آن تأکید و…

منبع:

BusinessTK

Keywords:
مشاوره مدیریت مبلمان
مدیریت مبلمان
شرکت‬ های‬ مبلمان
مشاوره شرکت‬ های‬ مبلمان
مجتمع های مبلمان

تصمیمات افزایش سرمایه گسترش سوخت سبز زاگرس مهر 1402 - BusinessTK.com

پیشنهاد افزایش سرمایه گسترش سوخت سبز زاگرس تیر1402

پیشنهاد افزایش سرمایه گسترش سوخت سبز زاگرس تیر1402 پیشنهاد افزایش سرمایه گسترش سوخت سبز زاگرس  شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با...
شهرک صنعتی آبدانان - استان ایلام - businesstk.com

شهرک صنعتی آبدانان – استان ایلام

شهرک صنعتی آبدانان - استان ایلام  شهرک صنعتی آبدانان شهرک صنعتی آبدانان(شهرک و منطقه صنعتی) در استان ایلام واقع شده است....
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy