Select Page
1400 06 17 خدمات مشاوره عارضه یابی 006

خدمات مشاوره عارضه‌یابی

مشاوره عارضه‌یابی

درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن، عارضه‌یابی سازمان نامیده می‌شود، اقدامی حیاتی در فرآیند پیوسته فوق الذکر می‌باشد.

عارضه‌یابی در مفهومی عام به  معنای شناسایی و کشف مشکلات و نارسایی‌های موجود در سازمان می‌باشد. هر سازمانی با توجه به ویژگی‌های خاص خود، درگیر مشکلات کوچک و بزرگی می‌باشد که درک و برطرف نمودن این مشکلات، تا حد زیادی در رشد و توسعه سازمان، موثر خواهد بود.

اما بعضی مواقع این مشکلات در سازمان‌ها پنهان می‌مانند و زمانی، آشکار می‌شوند که حل آن‌ها مستلزم صرف هزینه و زمان بسیار بیشتری نسبت به قبل می‌باشد؛ لذا تشخیص به موقع عارضه‌های سازمان، کمک بسزایی در کاهش هزینه‌های برطرف کردن آن‌ها می‌نماید.

شناسایی مشکلات سازمان، نیازمند درک کلی از سازمان و آشنایی با جزئیات فرآیندهای سازمانی می‌باشد که این امر، در سایه کاری دقیق و کارشناسی شده ممکن می‌باشد. انجام فعالیت عارضه‌یابی به عنوان گام اولیه در تعریف اقدامات لازم برای توسعه ظرفیت مدیریت و نظام‌های مدیریتی و اصلاح عملکرد سازمان، فعالیتی بسیار ضروری و گامی از یک پروژه استراتژیک در سازمان می‌باشد.

شرکت افق پویان توسعه، با بهره‌وری از متخصصان خبره عارضه‌یابی، بهترین خدمات جهت شناسایی عارضه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با شناسایی این عارضه‌ها، برنامه‌های موثرتری برای عبور از موانع و مسائل تدوین نمایید و با توان بیشتری در راستای اهداف سازمان و کسب‌وکار خود حرکت نمایید و میزان تحقق و دستیابی به چشم‌اندازهای سازمانی را به طور چشمگیری افزایش دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص خدمات مشاوره عارضه‌یابی، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

پیشنهاد ما

1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy

نمایشگاه صنعت برق آمریکا بهمن 1402 POWER-GEN - businesstk.com

نمایشگاه صنعت برق آمریکا بهمن 1402 POWER-GEN

نمایشگاه صنعت برق آمریکا بهمن 1402 POWER-GEN نمایشگاه صنعت برق آمریکا 2024 POWER-GEN نمایشگاه صنعت برق POWER-GEN نیواورلئان...
استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت - businesstk.com

استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت

استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت هرگز نمی توان شرایط ایده آل و واضح برای کسب و کار و سازمان متصور شد، اما مدیران شرکت ها می...
ناحیه های صنعتی استان اصفهان - BusinessTK.com

ناحیه های صنعتی استان اصفهان

ناحیه های صنعتی استان اصفهان سازمان ها و صنایع کوچک و متوسط مستقر در ناحیه های صنعتی استان اصفهان استان اصفهان یکی از استان های...
[instagram-feed captionlinks=true]

مشاوره عارضه یابی

خدمات مدیریت مشاوره عارضه یابی

مشاوره مدیریت مشاوره عارضه یابی

عارضه یابی

آسیب شناسی سازمان مشاوره عارضه یابی
بهبود سازمان

“هدف عارضه یابی سازمانی
عارضه یابی سازمانی ممکن است برای اهداف مختلفی به شرح زیر انجام شود:
1- تقویت درک عمومی از عملکرد سازمان‌ها
چنین مطالعه‌ای ممکن است با هدف افزایش درک رفتار افراد از طریق مطالعه در یک سازمان یا تقویت درک جامعه همانطور که در زندگی سازمانی منعکس شده است، باشد. این مهم می‌تواند شامل اهداف آموزشی و تحقیقاتی باشد.
2- برنامه ریزی برای رشد و تنوع
تجزیه و تحلیل یا یک مطالعه عارضه یابی ممکن است برای برنامه ریزی رشد، تنوع، گسترش اهداف و سایر موارد لازم باشد. عارضه یابی سازمانی ممکن است برای رشد نقاط قوت و حذف نقاط ضعف استفاده شود. ممکن است بینش‌های مختلفی در مورد فرهنگ، کارکنان، سیستم‌ها، سبک‌ها، فن آوری‌ و سایر موارد ارائه شود که تأثیراتی برای رشد سازمان دارند.
3- بهبود اثربخشی سازمانی یا برنامه ریزی برای پیشرفت‌های کلی
تجزیه و تحلیل سازمانی ممکن است برای بهبود کارایی عمومی سازمان نیز مورد استفاده قرار گیرد. براساس عارضه یابی انجام شده از تجزیه و تحلیل، معرفی سیستم‌ها و فرآیندهای کارآمدتر می تواند شامل کاهش هزینه‌های بیهوده، صرفه جویی در وقت، تغییر سیاست‌های منابع انسانی برای افزایش انگیزه کارکنان، تغییر ساختار برخی از قسمت‌ها، مدیریت دانش، حذف ساختارهای ناخواسته، بهبود در سلامت عمومی سازمان و سایر موارد باشد.
4- حل مسئله سازمانی
هر زمانی که برخی از بخش‌های سازمان بیمار شوند یا شروع به ایجاد مشکل کنند، ممکن است عارضه یابی برای شناسایی منبع مشکل و اقدامات اصلاحی انجام شود. یک دپارتمان بیمار، یک گلوگاه، یک بلاک ارتباطی، یک گروه ضعیف، درگیری مکرر بین دو بخش، شکست‌های مکرر یک سیستم مدیریتی یا یک فرآیند سازمانی، نقض مکرر یک هنجار سازمانی، افتادن در بی‌نظمی، کاهش تولید، افزایش درگیری‌ها و سایر موارد همه می‌توانند منجر به نیاز به عارضه یابی سازمانی به عنوان بخشی از یک روند تجزیه و تحلیل باشد.”

مشاوره عارضه یابی

مشاوره عارضه یابی خدمات مدیریت