Select Page
1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

 مدیریت محصول

 مدیریت محصول و خدمات

مشاوره مدیریت محصول، نوعی استراتژی عملگرا است که نقش بسیار پررنگی در توسعه محصول دارد و آن را در شرکت‌هایی که محصولات آن‌ها، آنلاین و دیجیتالی است، می‌توانید مشاهده کنید (منظور از محصول، یک کالا نیست. بلکه هر نوع کالا یا خدماتی که توسط یک شرکت به مردم عرضه می‌شود، محصول نامیده می‌شود که می‌تواند یک کالا، یک سایت، یک نرم‌افزار، یک خدمت و … باشد).

مشاوره مدیریت محصول

مشاوره مدیریت محصول خدمات مدیریت مشاوره مدیریت توسعه محصول ایده پردازی محصول مشاوره مدیریت محصول

 

در دنیای امروز، مدیریت محصول تاثیر مهمی در توسعه محصول دارد و بر روی چرخه عمر محصول و اجرای موفقیت‌آمیز آن، تمرکز می‌کند. در این ارتباط، یک نقش سازمانی به نام مدیر محصول باید مسئولیت‌های مختلف مدیریت محصول را انجام دهد و اصول اصلی آ‌ن را به کار ببرد که این اصول شامل موارد زیر است:

۱) برای توسعه محصول، ایده‌های جدید و استراتژی، ارائه دهد، ایده‌هایی که براساس نیاز مشتریان و متمایز از محصولات رقبا باشد.
۲) برای زنده‌نگه‌داشتن محصول با تیم‌های مهندسی، طراحی، بازاریابی، فروش و … همکاری داشته باشد.
۳) اطمینان حاصل پیدا نماید که محصول می‌تواند، نیازهای مشتریان را برآورده کند و رضایت آن‌ها را جلب نماید.

بیشتر مدیران محصول، وقت خود را صرف موارد زیر می‌کنند:

انجام تحقیقات

تحقیق برای کسب تخصص در مورد بازار، شخصیت‌های کاربران و رقبا.

توسعه استراتژی

شکل دادن به یک برنامه استراتژیک سطح بالا برای محصول خود؛ از جمله تعیین اهداف، یک مرور کلی از خود محصول و یک جدول زمانی تقریبی.

ابلاغ برنامه‌ها

تدوین یک برنامه استراتژیک فعال با استفاده از نقشه راه محصول و ارائه آن به ذینفعان اصلی سازمان (مدیران، سرمایه‌گذاران و تیم توسعه آن‌ها) حفظ ارتباطات بین تیم‌ها در طول فرایند توسعه و فراتر از آن.

هماهنگی توسعه

با فرض اینکه آن‌ها برای پیشبرد برنامه استراتژیک محصول خود، هماهنگی با تیم‌های مربوطه، بازاریابی محصول، توسعه و شروع اجرای طرح، مهر تایید را از سوی مدیران دریافت کرده‌اند.

اقدام با توجه به تجزیه و تحلیل داده‌ها

سرانجام، پس از ساخت، آزمایش و معرفی محصول به بازار، باید از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها و درخواست بازخورد مستقیم از کاربران، بفهمند که چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی کار نمی‌کند و چه چیزی باید اضافه شود. آن‌ها باید با تیم‌های مربوطه برای در نظر گرفتن این بازخورد در تولیدهای بعدی محصول همکاری کنند.

شرکت افق پویان توسعه، با بهره‌مندی از متخصصان مدیریت محصول، بهترین خدمات را جهت توسعه محصول و استراتژی‌های مرتبط با آن، در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید محصولات خود را به نحو مطلوب‌تری توسعه دهید و آن‌ها را مدیریت نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص خدمات مشاوره مدیریت محصول، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

پیشنهاد ما

1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy

نمایشگاه تجهیزات قنادی آلمان بهمن 1402 PROSWEETS - businesstk.com

نمایشگاه تجهیزات قنادی آلمان بهمن 1402 PROSWEETS

نمایشگاه تجهیزات قنادی آلمان بهمن 1402 PROSWEETS نمایشگاه تجهیزات قنادی آلمان 2024 PROSWEETS نمایشگاه تجهیزات قنادی PROSWEETS...
نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403 نمایشگاه ایران بیوتی 1403 نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی، و ماشین...
نمایشگاه فرآوری مواد غذایی میانمار آذر 1403 MYANMAR FOODTEK - businesstk.com

نمایشگاه فرآوری مواد غذایی میانمار آذر 1403

نمایشگاه فرآوری مواد غذایی میانمار آذر 1403 MYANMAR FOODTEK نمایشگاه فرآوری مواد غذایی میانمار 2024 MYANMAR FOODTEK نمایشگاه...
[instagram-feed captionlinks=true]

مدیریت محصول

تفاسیر گوناگونی از نقش مشاوره مدیریت محصول وجود دارد. عنوان مدیر محصول بعضاً در توصیف وظایف و مسئولیت‌هایی استفاده می‌شود که تفاوت‌های زیادی با هم دارند.
خدمات مدیریت

مشاوره مدیریت محصول
مشاوره مدیریت
مشاوره مدیریت محصول

توسعه محصول

حتی در صنایع با فناوری پیشرفته که مدیریت محصول تعریف بهتر و دقیق‌تری دارد، توصیف شغل مدیر محصول در بین سازمان‌های مختلف تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. دلیل این تفاوت، تفاسیر حسی و سنتی توسط افراد متفاوت است
مشاوره مدیریت محصول

ایده پردازی محصول

در یک صنعت خدمات مالی (بانک‌داری، بیمه و …)، مدیر محصول وظیفهٔ مدیریت محصول (نظیر کارت اعتباری)، بررسی سود و زیان و تعیین راهبرد توسعهٔ کسب و کار را بر عهده دارد

ایده نوآوری محصول

در برخی سازمان‌ها مشاوره مدیریت محصول فعالیت‌های زیر را نیز انجام می‌دهد:

مدیریت بازار محصول

مدیریت پروژه
مدیریت برنامه
مالکیت محصول
مدیریت فنی محصول
طراحی محصول
چشم مدیر عامل به دست مدیر محصول است که در جلسات تصمیم گیری با خود چه آورده که منجر به تصمیم سازی گردد. مدیر محصول در صنعت لوازم خانگی نقش بسیار مهمی از خلق ایده تا خلق تجربه برای مصرف کننده و جلب رضایت او را به عهده دارد.

مدیریت محصول در فرایند توسعهٔ نرم‌افزار
نقش مدیر محصول در واقع به این خاطر به وجود آمد که بتوان پیچیدگی خطوط محصول یک کسب و کار را مدیریت کرد، هم‌چنین حصول اطمینان از این که این محصولات سودده هستند.

مدیران محصول ممکن است پیش‌زمینه‌های متفاوتی داشته باشند، چون مهارت‌های اصلی آن‌ها شامل ارتباط خوب با مشتریان و فهم مشکلاتی است که محصول به هدف حل آن‌ها به وجود آمده است.”

مشاوره مدیریت محصول خدمات مدیریت مشاوره مدیریت توسعه محصول ایده پردازی محصول مشاوره مدیریت محصول

بهینه‌سازی عملیات مدیریت محصول
مدیران محصول اغلب وظایفی طاقت‌فرسا دارند. آن‌ها در عین داشتن زمان‌بندی درست برای انجام برخی کارها، باید برای انجام مکالمات و جلسات لازم، همیشه آماده باشند.

تصمیم‌گیری می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. برای انجام سریع آن، مدیران محصولات باید راه‌هایی برای دستیابی سریع به توافق پیدا کنند. نقش‌های از پیش تعیین‌شده و روند صحیح باعث می‌شود طرفین روی موضوع مورد نظر تمرکز کنند.

پس از تولید و راه‌اندازی محصول، مدیران محصولات باید یک جلسه بازنگری محصول برگزار کنند. این جلسه چگونگی راه‌اندازی محصول را بررسی و تضمین می‌کند که در مسائل مختلف درس‌هایی گرفته شده که می‌تواند در آینده مفید واقع شود.

جلسات بازنگری، به منظور اتهام زدن و سرزنش دیگران برای اشتباهاتشان نیست. این جلسات فرصتی است برای تقدیر کردن از آن‌ها که کارشان را درست انجام داده‌اند و شناسایی مشارکتی بهترین روش‌ها و نقاطی که نیاز به پیشرفت دارند.

با اینکه همه از راه‌اندازی نسخه اولیه محصول هیجان‌زده هستند، طول عمر آن شامل فراز و نشیب‌های زیادی خواهد بود. نقش مدیریت محصول با بالغ شدن محصول و طی مراحل مختلف چرخه حیات آن، تکامل می‌یابد.

مدیران محصولات باید سعی کنند تا آنجا که می‌توانند از منابع مختلف یاد بگیرند. آن‌ها باید همچنین مطمئن شوند محصولی با مزایای واقعی را به بازار تحویل دهند.

پس از راه‌اندازی اولیه، تمرکز به سرعت به سمت رشد سوق پیدا می‌کند. مدیر محصول به مقیاس و افزودن قابلیت‌هایی می‌پردازد که موجب رشد و شکوفایی محصول می‌شوند.

وقتی همه کاربران جدید اضافه شدند، تاکید بر حفظ و راضی نگه داشتن مشتری خواهد بود. همه در راستای خوشحال نگه داشتن مشتری و به حداقل رساندن انتقادات منفی تلاش می‌کنند.