Select Page

مدیریت موثر زنجیره تامین

مدیریت موثر زنجیره تامین - businesstk.com

مدیریت موثر زنجیره تامین

مدیریت موثر زنجیره تامین با 3 عنصر اصلی SCM

موج بی امان اختلالات در نیروی کار، تدارکات و قیمت ها همه تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار داده است , به ویژه برای کارگاه های کوچکتر که تولید دسته ای سفارشی را انجام می دهند، شدید بوده است.

این کارگاه های قراردادی ممکن است روابط محدودی در عملیات تجاری و برنامه ریزی ساختارمند کمتری داشته باشند، چه رسد به منابع اختصاص داده شده به مدیریت زنجیره تامین.

آن ها ممکن است برای چندین دهه با موجودی ها و تامین کنندگان قابل اعتمادی کار کرده باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا از رویکرد “با حس خوب اعتماد کنید، همواره خرید کنید” در مورد تامین مواد اولیه پیروی کنند.

مدیران تامین سازمان ها و شرکت ها در این  تصور هستند که با نگه داشتن موجودی های کم، می توانند از الگوی تولید و مدیریت ناب استفاده نمایند، اما بخوبی نمی توانستند زمان های سررسید را ردیابی نمایند.

کارشناسان ارشد و باسابقه ممکن است بدون مستندسازی فرآیندها و روش های فعالیت خود،خود بازنشسته شده باشند. بنابراین هنگامی که زمان تحویل مواد اولیه کلیدی با تاخیر موجه شد و زمان دریافت مواد اولیه به شدت افزایش یافت، مدیران تامین خود را در حالت بحران خواهند دید و با موارد زیر مواجه خواهند شد:

– کار بر روی اجزا و بخش هایی که دیگر در دسترس نیستند

– انعقاد قرارداد با تامین کنندگان بدون گذراندن صلاحیت فروشنده

– گزارش های زیاد تعداد اشتباهات غیرعادی در حال انجام

– اجبار به انتخاب گزینه هایی از مواد اولیه با کیفیت پایین تر

– برخورد با سیلوها و انبارهای کنترل نشده قبلی که مانع از جریان اطلاعات می شود

3 عنصر مهم مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین یکی از مهم ترین هزینه ها برای تولیدکنندگان کوچک است و شایسته توجه بیشتر می باشد.

به کارگیری ساختار مناسب در زنجیره تامین و مدیریت موجودی یکی از ساده ترین اقدامات بهبود است که مدیران تامین هر شرکت و کسب و کاری می توانند انجام دهند.

باید توجه داشته باشید که این یک راه حل یک شبه نخواهد بود و به گذشت زمان و تلاش مستمر نیاز دارد. اما معمولاً نیازی به سرمایه گذاری ندارد و مجبور نیستید افراد زیادی را استخدام کنید.

در مقاله چهار عنصر کلیدی با ابزارهای مربوط به آن ها که به شما در توسعه فرآیندهای ساختاریافته، اندازه گیری ها و مسئولیت پذیری برای یک زنجیره تامین انعطاف پذیر کمک می کند معرفی می نماییم.

مدیریت و برنامه ریزی موجودی

حتی یک شرکت و یا کسب و کار کوچک می تواند از سیلوها و انبارهای متناسب در هنگام عملیات تجاری خود استفاده نمایند.

تجزیه تحلیل و به دست آوردن دید مناسب در خصوص زنجیره تامین، از جمله  فرآیندهای عملیات زنجیره تمین کسب و کار، بسیار مهم است.

شما باید به طور مکرر با تامین کنندگان و مشتریان خود در ارتباط باشید، زیرا با توجه به شرایط محیطی و نوسانات موجود، زمان های تحویل کالا همچنان در نوسان می باشد.

اما با تغییر اوضاع و بروز اتفاقات نگهانی، چگونه می توانید تنظیم کنید تا در میان اختلالات، بیشترین کنترل را بر موجودی خود داشته باشید؟

در اینجا سه ابزار وجود دارد که به شما در مدیریت و برنامه ریزی کمک می کند:

خودارزیابی زنجیره تامین

خودارزیابی مناسب در زنجیره تامین موثر باید یک نمای عینی زنجیره تامین از جمله دید بالادستی (تامین کنندگان)، داخلی (تولید) و پایین دستی (کانال ها فروش) را ارائه دهد.

این نمای عینی یک تصویر فوری، نه تنها شیوه های زنجیره تامین فعلی سازمان را نشان می دهد، بلکه زمینه های فرصت برای ایجاد فرآیندهای قوی تر و سیستمی برای تدوین معیارهای ارزیابی عملکرد را نشان می دهد.

پیش بینی های علمی با دقت

متخصصن مشاوره مدیریت شرکت افق پویان توسعه با وجود پارادایم های جدید در شرایط نوین کسب و کار، حتی از تولیدکنندگان کوچک خواسته می خواهند که بر برنامه ریزی فروش، موجودی و برنامه ریزی عملیات (SIOP) متناسب با برنامه بودجه، تخصیص منابع و تلاش ها برای پیش بینی های علمی با دقت، تمرکز داشته باشید.

برای افزایش دقت در پیش بینی های عملی، این چرخه از برنامه ریزی تقاضا، تجزیه و تحلیل موجودی و برنامه ریزی ظرفیت و … باید انجام شود.

برای بسیاری از کسب و کارها، SIOP به منزله ارائه ساختاری است که ممکن است وجود نداشته باشد.

طرح تقاضا با پیش بینی فروش شروع می شود، جایی که تیم مشاوره مدیریت زنجیره تامین افق پویان توسعه بررسی می کند که چگونه پیش بینی ها با اهداف سازمان یا شرکت، تأثیر بر ظرفیت تولید و نیازهای مواد مطابقت دارند.

ممکن است مشاوره مدیریت عملیات با رجوع به واحد فروش از شما بخواهد که پیش بینی را تایید یا شاخص های فعلی را تنظیم و شاخص ها و معیرهای مورد نظر خود را اضافه نمایید.

این فرآیند مانند چسبی است که افراد سازمان شما را کنار هم نگه می دارد تا در یک جهت به سمت نتایج  مورد نظر حرکت کنند.

تقسیم بندی موجودی

موجودی خود را بر اساس سیستم ABC طبقه بندی کنید.

سیستم ABC به سادگی قطعات شما را با بیشترین اهمیت به عنوان قطعات “A” و آنهایی که کمترین اهمیت را دارند به عنوان قطعات “C” شناسایی می کند. بسته به اینکه اقلام چگونه دسته بندی می شوند، به شیوه های مدیریت موجودی متفاوتی نیاز دارند.

اغلب مشاهده شده است که اقلام “A” در عملیات سریعترین و بیشترین ارزش را داشته باشند. شما باید با کمک متخصصان مشوره مدیرت افق پوییان توسعه با برنامه ریزی مناسب، منابع خود را برای این اقلام در اولویت قرار دهید.

گام بعدی انجام شمارش چرخه منظم است تا مطمئن شوید موجودی شما دقیق است. لازم نیست شمارش چرخه را در یک و ی چند دوره زمانی یکسان برای همه قطعات خود انجام دهید.

نقطه شروع پیشنهادی این است که اقلام قسمت های A را هر ماه، اقلام قسمت های B را هر چهار ماه یک بار و اقلام قسمت های C را هر شش ماه شمارش نمایید.

روابط با تامین کننده و مدیریت زنجیره تامین

ایجاد روابط مناسب با تامین کننده و مدیریت موثر زنجیره تامین نه تنها آسیب پذیری های شما را آشکار می کند، بلکه برنامه ریزی مرحله ای شما را نیز نمایان می نماید. تمرکز بر یکپارچه سازی SIOP به شما در پیش بینی دقت کمک می کند، اما باید به دقت به تامین کنندگان خود توجه داشته باشید.

شما باید در مورد هر بخشی که خریداری می کنید داده جمع آوری کنید زیرا نمی توانید چیزی را که نمی دانید بهبود بخشید. در حالت ایده آل، مواردی مانند زمان تحویل تامین کننده از سفارش تا رسیدن، و اینکه آیا آن  ها به طور مداوم به موقع تحویل می دهند را تعیین نمایید.

شما باید به زمان حمل و نقل، هزینه های حمل و نقل، کیفیت اقلام، و اینکه آیا هر تامین کننده چابک است و قادر به تطبیق با تغییرات در برنامه ها یا سفارشات می باشد، توجه نمایید. این داده ها و پردازش مناسب آن ها در توسعه بقیه برنامه شما بسیار ارزشمند خواهند بود.

ابزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند عبارتند از:

کارت امتیازی تامین کنندگان

 ارزیابی تامین کنندگان در ابتدای هر مرحله درخواست و سپس ارزیابی مداوم عملکرد آن ها بسیار مهم است و به شما کمک می کند اثربخشی هر تامین کننده را اندازه گیری نمایید.

شما می خواهید مطمئن شوید که تامین کننده همچنان انتظارات شما را در طول زمان برآورده می کند و عملکرد آن ها را به طور مکرر با افراد مرتبط در این سازمان ها یا کسب و کارها در میان بگذارید.

پیاده سازی کارت امتیازی تامین کنندگان کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تامین کنندگان مطابق با الزامات سازمانی عمل می کنند و به علاوه به سازمان ها اجازه می دهد تا آستانه های عملکردی ایجاد کنند تا زمان مناسب برای بررسی و تحقیق درباره تامین کنندگان جایگزین را داشته باشند.

هزینه کل مالکیت

به طور سنتی، قیمت مواد و اطلاعات نقل شده نقطه داده اولیه برای ارزیابی تامین کنندگان بالقوه بوده است. با این حال، هزینه کل مالکیت (TCO) دیدگاه کامل تری در مورد هزینه مواد منبع ارائه می دهد.

هنگامی که TCO را محاسبه می کنید، هزینه های سربار، مانند هزینه مدیریت تامین کنندگان داخل و خارج از کشور، ترازنامه (به عنوان مثال، هزینه های موجودی بالاتر)، ریسک هایی همانند فروش از دست رفته، تجربه ضعیف مشتری و سایر ملاحظات تجاری خارجی و داخلی را باید در نظر داشته باشد.

باید توجه داشته باشد که یک دیدگاه یکپارچه تر، حمل و نقل، تعرفه ها و زمان تحویل را در نظر خواهد گرفت.

ماتریس منابع استراتژیک

متخصصان مشاوره مدیریت افق پویان توسعه با طراحی این ماتریس به شما کمک می کند تا کارایی و بهره وری مورد نظر را ایجاد کنید و ریسک را در تمام فعالیت های زنجیره تامین خود مدیریت نمایید.

با استفاده از این خدمات مشاوره می توانید ماتریس محصولات را از نظر سهم سود و ریسک زنجیره تامین دسته بندی نمایید.

باید توجه داشته باشید که مدیریت زنجیره تامین کارآمد مستلزم درک هزینه کل مالکیت و چگونگی تاثیر آن بر فرآیند منبع یابی استراتژیک شما است.

کاوش، تجزیه تحلیل، بررسی و جذب تامین کنندگان

یافتن تامین کنندگان مناسب می تواند برای تولیدکنندگان در هر اندازه ای چالش برانگیز باشد، به ویژه برای تولیدکنندگانی که با منابع حداقلی در حال فعلیت می باشند و به فعالیت های روزانه خود مشغول هستند.

تولیدکنندگان باید به دنبال مدیریت ریسک زنجیره تامین خود باشند و با برنامه های احتیاطی بلندمدت، منابع ثانویه برای ایجاد اطمینان و تحقیق در مورد تامین کنندگان موجود، از اقدامات واکنشی پرهیز و به صورت فعالانه حرکت نمایند.

درک عمیق تر از تامین کنندگان می تواند کنترل کیفیت، انعطاف پذیری و زمان ورود به بازار را بهبود بخشد و در عین حال ریسک زنجیره تامین را کاهش دهد.

در اینجا دو ابزار برای کمک به یافتن و بررسی تامین کنندگان وجود دارد که عبارتند از:

جستجوی تامین کنندگان

با استفاده از گزارش های شهرک های صنعتی شرکت افق پویان توسعه که اطلاعات شرکت ها و کسب و کارهای کوچک را در خود جای داده است منبعی مناسب برای جستجوی تامین کنندگان بر اساس محصولات، تخصص، توانایی های تامین و  موقعیت جغرافیایی در اختیار خواهید داشت.

تجزیه و تحلیل PESTLE

PESTLE مخفف کلمات تحلیل سیاسی محیط، تحلیل اقتصادی محیط، تحلیل اجتماعی محیط، تحلیل فناوری محیط، تحلیل حقوقی محیط می باشد.

با استفاده از خدمات تحلیل محیط کسب و کا شرکت افق پویان توسه و در یافت گزارشات مناسب در این چارچوب به تمام عوامل خارجی که می تواند بر تامین کنندگان شما تاثیر بگذارد و منجر به اختلال در زنجیره تامین شود، آگاه خواهید شد.

برای درک ریسک های ذاتی مرتبط با سازمان، شرکت و عوامل خارجی، در مورد تامین کنندگان خود باید از سیستم تحقیق و توسعه استراتژی مناسب استفاده نمایید.

با بررسی اینکه چگونه هر یک از این عوامل می تواند بر تامین کننده شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد، می توانید ریسک زنجیره تامین خود را بهتر مدیریت کنید.

اولویت بندی و برنامه ریزی

باید دقت داشته باشید که ضرب المثل قدیمی مشاوره مدیریت، “آنچه اندازه گیری می شود، مدیریت می شود”، در هر سازمان و شرکتی به ویژه در مورد زنجیره تامین کسب و کار شما صادق می باشد.

بنابراین باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) زنجیره تامین را تنظیم با استفاده از مشاوره های دقیق به گونه ای تدوین نمایید تا سازمان یا شرکت شما و زنجیره تامین آن را در مسیر مناسب و حرکت رو به جلو قرار دهد.

تولیدکنندگان کوچکی که از مسائل بیهوده و مضر زنجیره تامین اجتناب کرده اند یا به سرعت به آن ها پاسخ داده اند، اغلب فرصت هایی برای افزایش حاشیه و رشد پیدا کرده اند.

از ابزارهای زیر برای مدیریت و اندازه گیری ابتکار بهبود زنجیره تامین خود استفاده کنید:

اهداف هوشمند

بسیاری از تولیدکنندگان کوچکتر برای ایجاد ساختار پیرامون نحوه هدف قرار دادن فرصت ها یا ابتکارات جدید تلاش می کنند.

اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان) به همسو کردن تیم شما کمک می کند و ساختار و مسیری را برای یک زنجیره تامین انعطاف پذیرتر فراهم می کند.

تجزیه و تحلیل KPI زنجیره تامین

شرکت شما احتمالاً در حال ردیابی KPIها برای فرآیندهای تجاری خاص است. همین رویکرد باید برای بهبود فرآیندهای لجستیکی شما استفاده شود.

معیارهای شما باید با اولویت های شرکت مطابقت داشته باشد و ممکن است شامل مواردی مانند کیفیت، نوآوری و تحویل به موقع باشد.

انتخاب تعداد مناسب و کمی KPI همیشه مفید است تا بتوانید گلوگاه های احتمالی را بدون غرق شدن در معیارها شناسایی کنید.

چالش های زنجیره تامین بر تولیدکنندگان بزرگ و کوچک تاثیر می گذارد

تغییرات عمده برای تولیدکنندگان اغلب به دلیل اختلالات یا بحران ها ایجاد می شود. اما این نوع تغییرات – چه مربوط به تجهیزات یا رویه های حفاظتی باشد – نشان دهنده فرصتی برای ایجاد پیشرفت های فرهنگی است.

تولیدکنندگان کوچک این فرصت را دارند که سریع تر از شرکت های بزرگ مشکلات را برطرف کنند، زیرا ذینفعان کمتری برای همسویی و ایجاد انگیزه وجود دارد.

با استفاده از خدمات مشاوره مدیریت افق پویان توسعه، بهبود مدیریت زنجیره تامین شما می تواند با کمترین مشکل برای مقابله آغاز شود، که به شما کمک می کند به موفقیت اولیه دست یابید و برای مناطق تاثیرگذارتر و دشوارتر به گونه ای موثر تر اقدام نمایید.

گذراندن این فرآیند باعث همکاری و گفتگوهای مورد نیاز خواهد شد و سایر چالش های بهبود مستمر را برطرف خواهد کرد.

سرمایه گذاری در زمان و استعداد برای ایجاد تغییر در سازمان شما مورد نیاز است. شما به تیم خود نشان می دهید که چگونه به سرعت و با اطمینان به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهد تا به کاهش خطرات کمک کند.

متخصصان مشاوره مدیریت زنجیره تامین شرکت افق پویان توسعه با دانش و تخصص بالای خود می توانند با تجزیه و تحلیل زنجیره تامین برای ارزیابی ریسک ها و محرک های هزینه و همچنین شناسایی فرصت ها و تامین کنندگان جدید به طراحی ساختار و بهینه سازی زنجیره تامین شما کمک نمایند.

شرح مختصر:

مدیریت موثر زنجیره تامین و کارگیری ساختار مناسب در زنجیره تامین و مدیریت موجودی یکی از ساده ترین اقدامات بهبود است که مدیران تامین هر شرکت و کسب و کاری می توانند انجام دهند. باید توجه …

منبع:

BusinessTK

شرح مختصر:

 

ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش ها ، جنبه مهمی از موفقیت هر سازمان است. شرح مختصر: ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش ها ، جنبه مهمی از موفقیت هر سازمان است. ارزیابی عملکرد استراتژی عملکرد استراتژیک ابزارها و روش هاعملکرد استراتژیک ابزارها این موضوع شامل ارزیابی اثربخشی استراتژی های اجرا شده، شناسایی زمینه های ..کلمات کلیدی:ارزیابی عملکرد استراتژیک –

شرح مختصر:ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش ها ، جنبه مهمی از موفقیت هر سازمان است. شرح مختصر: ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش ها ، جنبه مهمی از موفقیت هر سازمان است. ارزیابی عملکرد استراتژی عملکرد استراتژیک ابزارها و روش هاعملکرد استراتژیک ابزارها این موضوع شامل ارزیابی اثربخشی استراتژی های اجرا شده، شناسایی زمینه های ..کلمات کلیدی:ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش هاارزیابی عملکرد استراتژیکاین موضوع شامل ارزیابی اثربخشی استراتژی های اجرا شده، شناسایی زمینه ای …

 کلمات کلیدی:ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش هاارزیابی عملکرد استراتژیکارزیابی عملکرد استراتژیعملکرد استراتژیک ابزارها و روش ها عملکرد استراتژیک ابزارها

 ابزارها و روش هاارزیابی عملکرد استراتژیکاین موضوع شامل ارزیابی اثربخشی استراتژی های اجرا شده، شناسایی زمینه ای …

 کلمات کلیدی:ارزیابی عملکرد استراتژیک – ابزارها و روش هاارزیابی عملکرد استراتژیکارزیابی عملکرد استراتژیعملکرد استراتژیک ابزارها و روش ها عملکرد استراتژیک ابزارها

 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

هدایای تبلیغاتی و سررسید سال جدید آرمان پرستیژ - businesstk.com
اجرای موفق برنامه ریزی فروش

اجرای موفق برنامه ریزی فروش در 8 مرحله

اجرای موفق برنامه ریزی فروش در 8 مرحله دریافت مشاوره از یک شرکت مشاوره مدیریت و برنامه ریزی فروش مزیت رقابتی جدی به کسب و کار و...
بسته های سازمانی آجیل و خشکبار جاوید - businesstk.com
نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403 نمایشگاه ایران بیوتی 1403 نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی، و ماشین...
کتاب نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

کتاب نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1403 نمایشگاه ایران بیوتی 1403 نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی، و ماشین...
نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات ایران 1402 (LIFTEX) - businesstk.com

نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات ایران 1402

نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات ایران 1402 (LIFTEX) نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات (LIFTEX) تهران...
نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک 2023 (الکامپ) - businesstk.com

نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک 2023

نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک 2023 (الکامپ) نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) تهران 2023...
نمایشگاه آب و فاضلاب تهران دی ۱۴۰۱ WATEX - businesstk.com

نمایشگاه آب و فاضلاب تهران دی ۱۴۰۱ WATEX

نمایشگاه آب و فاضلاب تهران دی ۱۴۰۱ WATEX   هجدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب تهران دی ۱۴۰۱ WATEX نمایشگاه آب و تاسیسات آب و...
نمایشگاه ماشین آلات نساجی پاکستان اسفند 1402 TEXTILE ASIA - businesstk.com

نمایشگاه ماشین آلات نساجی پاکستان اسفند 1402 TEXTILE ASIA

نمایشگاه ماشین آلات نساجی پاکستان اسفند 1402 TEXTILE ASIA نمایشگاه ماشین آلات نساجی پاکستان 2024 TEXTILE ASIA نمایشگاه ماشین...
نمایشگاه صنعت مبلمان اندونزی اسفند 1402 IFEX - businesstk.com

نمایشگاه صنعت مبلمان اندونزی اسفند 1402 IFEX

نمایشگاه صنعت مبلمان اندونزی اسفند 1402 IFEX نمایشگاه صنعت مبلمان اندونزی 2024 IFEX نمایشگاه صنعت مبلمان IFEX جاکارتا اندونزی...
نمایشگاه صنعت ساختمان ازبکستان اسفند 1402 BUILDTECH - businesstk.com

نمایشگاه صنعت ساختمان ازبکستان اسفند 1402 BUILDTECH

نمایشگاه صنعت ساختمان ازبکستان اسفند 1402 BUILDTECH نمایشگاه صنعت ساختمان ازبکستان 2024 BUILDTECH نمایشگاه صنعت ساختمان...
نمایشگاه انرژی خورشیدی پاکستان اسفند 1402 SOLAR - businesstk.com

نمایشگاه انرژی خورشیدی پاکستان اسفند 1402 SOLAR

نمایشگاه انرژی خورشیدی پاکستان اسفند 1402 SOLAR نمایشگاه انرژی خورشیدی پاکستان 2024 SOLAR نمایشگاه انرژی خورشیدی SOLAR لاهور...
نمایشگاه کاشی و سرامیک اسپانیا اسفند 1402 CEVISAMA - businesstk.com

نمایشگاه کاشی و سرامیک اسپانیا اسفند 1402 CEVISAMA

نمایشگاه کاشی و سرامیک اسپانیا اسفند 1402 CEVISAMA نمایشگاه کاشی و سرامیک اسپانیا 2024 CEVISAMA نمایشگاه کاشی و سرامیک CEVISAMA...