Select Page
1400 06 17 خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت 002

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت(M&A)

 خرید، ادغام و مشارکت (M&A)

عبارت M&A به‌طور کلی به فرآیند تلفیق شرکت و دارایی‌ها از طریق انواع مختلف معاملات مالی، اشاره دارد.

M&A شامل انواع مختلف معامله از جمله ادغام، تملیک، اتحاد، پیشنهادات مناقصه، خرید دارایی و مدیریت خرید می‌باشد. در تمامی موارد ۲ شرکت، درگیر هستند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

– ادغام (Merger): به ادغام دو شرکت با یکدیگر پس از توافق هیئت مدیره و سهامداران هر یک از آن‌ها گفته می‌شود. شرکتی که قرار است ادغام شود، نام و هویت خود را به عنوان یک شرکت مستقل از دست می‌دهد و به‌عنوان بخشی از شرکتی که قبول به ادغام کرده است به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
– تملیک (Acquisition): تملیک، زمانی اتفاق می‌افتد که شرکتی، بیشترین سهم از شرکتی دیگر را خریداری می‌کند اما این فرآیند منجر به عوض شدن نام و هویت شرکت و ساختار قانونی آن، برخلاف نوع قبل نخواهد شد.
– اتحاد (Consolidation): دو شرکت با هم اقدام به تاسیس یک شرکت جدید به طور کامل می‌کنند. سهامداران هر دو شرکت بر سر این موضوع توافق کرده و سهام مشترکی از شرکت جدید، دریافت خواهند کرد.
– پیشنهاد مناقصه (Tender Offer): یک شرکت، پیشنهاد خرید سهام ممتاز شرکتی دیگر را با یک قیمت خاص، مستقیما به سهامداران آن شرکت و نه با هیئت مدیره و مدیران آن، مطرح می‌کند.
– تملیک دارایی (Acquisition of Assets): زمانی که شرکتی اقدام به تملیک دارایی‌های یک شرکت دیگر، بنابر توافق سهامداران آن می‌نماید. این فرآیند معمولا در هنگام ورشکستگی، زمانیکه دارایی‌های مختلف شرکت به منظور فروش به سایر شرکت‌ها به مزایده گذاشته می‌شود، رخ می دهد.

شرکت افق پویان توسعه، با بهره‌مندی از متخصصان خرید، ادغام و مشارکت، بهترین خدمات را جهت توسعه و همکاری شما با سایر شرکت‌ها فراهم می‌نماید تا با اجرای استراتژی‌های مرتبط با آن، بتوانید با خیال راحت‌تری تصمیمات کلان سازمانی را اتخاذ نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

پیشنهاد ما

1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy

استراتژی شرکت

استراتژی شرکت های مادر تخصصی و 4 ستون مهم آن

استراتژی شرکت های مادر تخصصی و 4 ستون مهم آن استراتژی شرکت های مادر تخصصی چه مفهومی دارد؟ استراتژی شرکت های مادر تخصصی یک رویکرد...
مدیریت موثر زنجیره تامین - businesstk.com

مدیریت موثر زنجیره تامین

مدیریت موثر زنجیره تامین مدیریت موثر زنجیره تامین با 3 عنصر اصلی SCM موج بی امان اختلالات در نیروی کار، تدارکات و قیمت ها همه...
راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد

راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد

راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد شش عددی مهمی که در استراتژی های شما را راهنمایی می کنند از معیارهای تجربی استفاده کنید، شانس...

خرید، ادغام و مشارکت

خدمات مدیریت

ادغام (انگلیسی: Consolidation) در تجارت و کسب‌وکار، به فرایند تصاحب و ادغام تعدادی از شرکت‌های کوچک، در قالب تأسیس یک شرکت بزرگتر، اطلاق می‌شود.
مشاوره خرید، ادغام و مشارکت

مشاوره مدیریت
مشاوره خرید، ادغام و مشارکت

فروش شرکت
مشاوره خرید، ادغام و مشارکت

سرمایه گذاری شرکتی
خرید، ادغام و مشارکت(M&A)

“ادغام (کسب‌وکار)از

در زمینه حسابداری مالی، به جمع‌آوری صورت‌های مالی گروهی از شرکت‌های زیرمجموعه، در قالب صورت‌های مالی تلفیقی اشاره دارد.

در حوزه مالیات، به تلفیق گروهی از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی وابسته، در قالب یک نهاد یکپارچه اشاره دارد، که با هدف یکپارچگی مالیاتی انجام می‌گیرد.

ادغام، تکنیک یا عملی در حوزه کسب‌وکار است که از لحاظ حقوقی، دو یا چند سازمان را به یک واحد سرپرستی جدید متصل می‌کند. پس از ادغام، سازمان‌های اصلی از بین می‌روند و توسط یک نهاد جدید، جایگزین می‌شوند.
انواع شرکت تجاری
به‌طور کلی در قانون تجارت هفت گونه شرکت تجاری وجود دارد.[۱۱][۱۲]

شرکت سهامی. (شامل شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص)
شرکت با مسئولیت محدود.
شرکت تضامنی.
شرکت مختلط غیر سهامی.
شرکت مختلط سهامی.
شرکت نسبی.
شرکت تعاونی تولید و مصرف.
سهام
سهم (مفرد سهام) اجزایی است که سرمایه هر شرکت را تشکیل می‌دهد. داشتنِ سهم مالکیت مشاعی بر سرمایه ایجاد نمی‌کند، مگر در هنگام انحلال شرکت.[۱۳]

ملی‌سهام‌دار
به اعضایِ شرکت در شرکت‌هایِ سهامی و تعاونی سهامدار گفته می‌شود. اعضایِ شرکت مالکان دارایی آن شناخته نمی‌شوند، بلکه صرفاً به نسبت سهام خود، دارای حقوقی نسبت به شرکت خواهند بود.
سهام‌دار نسبتِ به شرکت حقوق و تعهداتی دارد. میزان این مسئولیت بسته به نوعِ شرکت متفاوت است.[۱۴]

هیئت مدیره
‌هیئتی حداقل ۳ نفره که کار اداره شرکت را بر عهده دارند، هیئت مدیره نامیده می‌شود. اعضایِ هیئت مدیره الزاماً نباید سهام‌دار شرکت باشند. مدیر عامل توسط هیئت مدیره عزل و نصب می‌شود.[۱۵]”

مشاوره خرید، ادغام و مشارکت

مشاوره خرید، ادغام و مشارکت خدمات مدیریت مشاوره مدیریت فروش شرکت سرمایه گذاری شرکتی مشاوره خرید، ادغام و مشارکت