Select Page

برنامه ریزی فروش موثر در 7 مرحله

برنامه ریزی فروش موثر

اگر تلاش دارید تا در شرکت و سازمان خود، فروش موثر داشته باشید و برنامه ریزی فروش موثر یکی از اهداف شماست، بهترین استراتژی فروش، آمادگی کامل برای تمامی ارتباطات فرو ش موثر می باشد.
بسیار مهم است که در مورد همه جنبه های ارتباطی و تماس با مشتریان، از قبل فکر کنید.

خودتان را فریب ندهید؛ اگر اهداف خود را به وضوح تعریف کنید و استراتژی فروش موثر طراحی کنید، می توانید برای دستیابی به آن ها و با دنبال کردن اهداف، نتایج و سود بسیار بهتری به دست آورید.

با برنامه ریزی دقیق، دید بسیار واضح تری از آنچه باید انجام دهید، به دست می آورید و نقشه راه برای رسیدن خواهید داشت. متأسفانه، به بسیاری از متخصصان فروش، هرگز آموزش داده نشده است که یک برنامه فروش جامع ایجاد کنند.

خبر خوب این است که فرآیند برنامه ریزی فروش موثر، نسبتا ساده است.
در این مقاله، هفت مرحله معرفی می شود که می توانید برای طراحی یک برنامه فروش موثر استفاده نمایید:

1. اهداف سازمان و شرکت را مشخص کنید.
2. وضعیت فعلی را ارزیابی کنید.
3. موانع موفقیت را فهرست کنید.
4. نقاط قوت و توانمندی ها را ارزیابی کنید.
5. استراتژی ارتباطات فروش را ایجاد کنید.
6. نیازها را شناسایی کنید.
7. طرح اجرایی فروش موثر را ترسیم کنید.

برنامه ریزی فروش موثر

برنامه ریزی فروش موثر در 7 مرحله

 

1. مشخص کردن اهداف سازمان و شرکت

مشخص کردن اهداف واضح، باید همیشه اولین قدم شما در برنامه ریزی فروش موثر یا هر تلاش تجاری دیگری باشد. وقتی هدف اصلی خود را مشخص می کنید، می توانید مراحل بعدی را برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید.

2. ارزیابی وضعیت فعلی

مرحله بعد، ارزیابی صادقانه از موقعیت است و به هدفی که در مرحله اول تعیین کرده اید مربوط می شود.
اگر هدف شما گسترش روابط خود با یک مشتری است، ارزیابی وضعیت فعلی، شامل تعریف رابطه فعلی شما خواهد بود.

3. ایجاد فهرستی از موانع موفقیت

این مرحله ممکن است یکی از حیاتی ترین مراحل برای دستیابی به اهداف فروش موثر برای شما باشد. با استفاده از یکی ابزارهای های تحلیلی و مدیریتی، لیستی از موانع موفقیت برنامه ریزی فروش موثر ایجاد کنید.

دانستن اینکه دقیقاً با چه چیزی روبه‌رو هستید می تواند فوق العاده الهام بخش باشد و ایده های جدیدی در مورد چگونگی غلبه بر موانع ایجاد کند.

4. ارزیابی نقاط قوت و توانمندی ها

نگاهی صادقانه به منابع، نقاط قوت و توانمندی های خود بیندازید و به این فکر کنید که چگونه می توانید از آن ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

نقاط قوت و توانمندی ها می تواند شامل مواردی مانند روابط شخصی، کیت های فروش، مزیت های رقابتی مانند محصولات و خدمات جدید و موارد دیگر باشد.

5. طراحی استراتژی ارتباطات فروش

با استفاده از اطلاعاتی که در مراحل اول تا چهارم گردآوری کرده اید، برنامه ریزی فروش خود را با تشریح نحوه رسیدن به هدف فروش موثر، توسعه دهید.

براساس شرایط، برنامه ریزی فروش شما ممکن است شامل فروش یک محصول یا خدمت خاص و مراحلی باشد که برای متقاعد کردن مشتری احتمالی استفاده خواهید کرد.

6. شناسایی نیازها

هنگامی که استراتژی اصلی فروش موثر را طراحی و تدوین نمودید، اکنون زمان آن است که آنچه را که برای انجام و اجرایی کردن برنامه ریزی فروش نیاز دارید، مشخص کنید.

نیازهای شما ممکن است شامل مواردی مانند Sales Deck یا Demo برنامه باشد. الزامات ممکن، همچنین شامل فهرستی از مشتریان بالقوه است و نکته مهم شناسایی نیازها از قبل با پیش بینی مناسب است.

7. ترسیم طرح اجرایی فروش موثر

برنامه ریزی فروش و طرح اجرایی آن، یک برنامه همراه برای استراتژی فروش موثر است که در مرحله پنج توضیح داده شد: این طرح، فهرستی از کارهای تاکتیکی است که برای انجام استراتژی فروش موثر به آن ها نیاز دارید.

برنامه اجرایی ممکن است مواردی مانند نهایی کردن قیمت گذاری با شرکت قبل از اجرا کردن برنامه ریزی فروش باشد.

متخصصان فروش، شاید به ویژه آن هایی که تجربه زیادی دارند، اغلب از برنامه ریزی فروش دقیق و ایجاد ارتباطات فروش غفلت می کنند و روی تجربه و اعتماد به توانایی خود برای انجام آن ها حساب می کنند.

در حالی که این استراتژی فروش موثر، ممکن است نتایج کافی ایجاد کند، اما فروشندگان حرفه ای را برای هر اتفاقی آماده نمی کند و ممکن است بازدهی کمتری داشته باشد.

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره برنامه ریزی فروش

خدمات مشاوره مدیریت محصول

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
برنامه ریزی فروش موثر، دید بسیار واضح تری از آنچه باید انجام دهید به شما می دهد و یک نقشه راه برای رسیدن به آنجا خواهید داشت. متأسفانه، بسیاری از متخصصان فروش، هرگز آموزش داده نشده است که یک برنامه فروش جامع ایجاد کنند.

نویسندگان:
منبع: verizon
ترجمه: BusinessTK

Keywords:
برنامه ریزی فروش موثر
فروش موثر
استراتژی فروش موثر

شهرک صنعتی میاندوآب - استان آذربایجان غربی - businesstk.com

شهرک صنعتی میاندوآب – استان آذربایجان غربی

شهرک صنعتی میاندوآب - استان آذربایجان غربی  شهرک صنعتی میاندوآب شهرک صنعتی میاندوآب(شهرک و منطقه صنعتی) در استان آذربایجان...
نمایشگاه فرآوری مواد غذایی و صنایع دستی فرانسه آذر 1402 A FIERA DI A CASTAGNA - businesstk.com

نمایشگاه فرآوری مواد غذایی و صنایع دستی فرانسه آذر 1402

نمایشگاه فرآوری مواد غذایی و صنایع دستی فرانسه آذر 1402 A FIERA DI A CASTAGNA نمایشگاه فرآوری مواد غذایی و صنایع دستی فرانسه...
[instagram-feed captionlinks=true]