Select Page
1400 06 20 کالاهای مصرفی و تندگردش FMCG 002

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

برخی کالاها و مواد مصرفی در بازار، نسبت به کالاها و محصولات دیگر از سرعت فروش بالاتری برخوردارند. این کالاها که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها یافت می‌شوند، معمولا قیمت پایین‌تری دارند و در حجم بسیار زیاد، عرضه می‌شوند. به این دسته ، کالاهای تند مصرف (Fast Moving Consumer Goods) یا به اختصار FMCG گفته می‌شود.
محصولات خانگی، بخش عمده‌ای از صنعت تولید کالاهای تند مصرف را تشکیل می‌دهند. داروهای معمولی، محصولات بهداشتی و مراقبتی، مواد غذایی و محصولات مربوط به نظافت منزل جز کالاهای تند مصرف هستند. با این حال، اجناس پلاستیکی، نوشت‌افزار و بیشتر داروها را نیز می‌توان در این دسته از محصولات قرار داد.
از دیدگاه مصرف‌کننده، کالاهای تند مصرف نسبتا ارزان و جز نیاز روزانه هستند. به همین دلیل این محصولات باید همیشه در فروشگاه‌ها و بازارهای نزدیک به مناطق مسکونی در دسترس باشند. البته شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌‌ی این کالاها، محصولات خود را مستقیما به مصرف‌کنندگان نهایی نمی‌فروشند، بلکه برای این کار از شبکه‌ی گسترده‌ای از خرده‌فروشی‌ها استفاده می‌کنند.

برای اینکه کالاهای تند مصرف از تولیدکننده به توزیع‌کنندگان، از توزیع‌کنندگان به خرده‌فروشان و از خرده‌فروشان به مشتریان برسند، تدارکات زیادی لازم است. یکی از ویژگی‌های این صنعت، حجم فروش زیاد و به‌کارگیری شبکه‌ گسترده‌ای از خرده‌فروشان است. بنابراین عملیات توزیع در آن حیاتی و بسیار پرهزینه است. مدیران تدارکات، همیشه برای کاهش هزینه‌های این بخش، تحت فشار هستند.

شرکت افق پویان توسعه، بسته های ویژه مشاور مدیریت برای شرکت‌های فعال در صنعت کالاهای مصرفی و تندگردش FMCG در نظر گرفته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص مشاوره مدیریت در صنعت کالاهای مصرفی و تندگردش FMCG، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

گوگل

لینک

پیشنهاد ما

1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy

شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی - BusinessTK.com

شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی

شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی سازمان ها و صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی...
استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت - businesstk.com

استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت

استراتژی های مناسب در شرایط عدم قطعیت هرگز نمی توان شرایط ایده آل و واضح برای کسب و کار و سازمان متصور شد، اما مدیران شرکت ها می...
مدیریت تنوع محصول

مدیریت تنوع محصول- الگوی مهندسی همزمان در زنجیره تامین صنعت پوشاك

مدیریت تنوع محصول و الگویی مبتنی بر مهندسی همزمان در زنجیره تامین صنعت پوشاک   نویسندگان:   شهبازی میثم*, خاتمی فیروزآبادی...

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

خدمات مدیریت FMCG
مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

مشاوره مدیریت FMCG
مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی
مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

مشاوره مدیریت کالاهای تند گردش
کالاهای مصرفی و تندگردش FMCG

“کالاهای تندمصرف چه ویژگی هایی دارند
معمولاً (اما نه همیشه) حاشیه سود فروش محصولات تند مصرف به نسبت سایر محصولات، خیلی زیاد نیست و سود تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، از حجم بالای فروش تامین می‌شود.

امروزه، ظهور تکنولوژی الکترونیک و محصولاتی نظیر موبایل ها، پخش‌ کننده‌های MP3، دوربین های دیجیتال و …، مجموعه های جدیدی را به حوزه کالاهای تندمصرف افزوده است که گاهی از آنها با همان عنوان FMCG و گاهی، به طور خاص از آنها تحت عنوان «کالاهای الکترونیکی تندمصرف» یا FMCEمخفف( Fast Moving Consumer Electronics) نام برده می‌شود.

کالاهای تند مصرف

همانطور که اشاره شد،مهمترین عامل مهم در تعیین تندمصرف بودن محصولات، سرعت فروخته شدن آنها است.در بازاریابی اصطلاحی به نام Shelf Life وجود دارد که شاید بتوان آن را به «عمر فروشگاهی محصول» ترجمه کرد.تفاوت «عمر فروشگاهی محصول» و «عمر محصول» و «عمر مصرف» کاملاً مشخص است:

عمر فروشگاهی یک روزنامه، همانطور که از نامش پیداست، یک روز است. عمر مصرف آن، شاید نیم ساعت یا یک ساعت باشد. اما عمر آن به عنوان محصول، ممکن است دو یا چند روز باشد. بسیاری از مشتریان، روزنامه‌ها را بلافاصله پس از خرید دور نمی‌اندازند. بلکه چند روزی روی میز خانه یا محل کارشان می‌ماند و دیگران هم آن را نگاه می‌کنند

مقاله های زیر را حتماً مطالعه نمایید:

بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)

توسعه طرح قیمت گذاری

چگونه مشتریان با لذت کالا یا خدمت ما را بخرند؟

عمر فروشگاهی یک دی وی دی فیلم، ممکن است چند هفته باشد. عمر مصرف آن، دو ساعت است، اما عمر آن به عنوان محصول، ممکن است یک تا دو سال باشد. این فیلم، در محیط خانه می‌ماند. دست به دست می‌شود و تا مدتی هم یکی از اعضای فعال آرشیو فیلم خانواده است تا به تدریج به فراموشی سپرده شود.

طبیعی است که کوتاه بودن عمر فروشگاهی محصول، گردش سریع کالا در انبار، درگیری ذهنی کمتر مشتری با کالا در هنگام خرید، شبکه های گسترده توزیع و تعداد دفعات بالای نیاز به خرید کالا، از جمله ویژگیها و تبعات تندمصرف بودن یک کالا محسوب می‌شوند

اکنون سوال مهم اینجاست که: مدیران و سایر فعالان در حوزه کالاهای تندمصرف، چه عواملی را برای موفقیت کسب و کار خود، در نظر می‌گیرند؟

متخصصین بازاریابی، صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG) را یکی از بی وفا ترین صنایع به لحاظ وفاداری مشتریان میدانند.اثبات این ادعا نیز سخت نیست.
کافیست تلویزیون را روشن کنید و پیام های بازارگانی را مشاهده نمایید.۱۰۰ میلیون تومان برای یک نفر،سفر دوره دنیا یا ۱۰۰۰ سکه بهار آزادی برای ۱۰ برنده خوش شانس تنها نمونه هایی از تبلیغاتی است که این صنایع برای وادار نمودن(نمی گوییم تشویق!) مردم به خرید محصولاتشان می کنند
و مردم خسته از تبلیغات یا بهتر بگوییم مردم قربانی بمباران تبلیغات روز به روز بی تفاوت تر از گذشته از کنار این هجمه تبلیغاتی می گذرند.”

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG

مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG خدمات مدیریت FMCG مشاوره مدیریت FMCG مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی مشاوره مدیریت کالاهای تند گردش مشاوره مدیریت کالاهای مصرفی و تند گردش FMCG