Select Page

مشاوره مدیریت اصفهان

مشاوره مدیریت اصفهان - https://businesstk.com/

مشاوره مدیریت اصفهان – https://businesstk.com/

 

اصفهان

اصفهان ، کلان شهری تاریخی و گردشگری در مرکز ایران و مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است.

این شهر سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و اصفهان، یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود. اصفهان همچنین چهاردهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

این شهر در سه نوبت به پایتختی ایران برگزیده شد. دوران آل بویه، دوره سلجوقیان و دوره صفویان (در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی). به ویژه در سده شانزدهم میلادی به هنگام پادشاهی صفویان که پایتخت ایران شد، رونق فراوانی نیز گرفت.

بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مُناره‌های منحصربه‌فردش نام‌آور است.

این امر سبب شده تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

شهر خلاق جهان و شهر دوستار کودک فرصتی برای توسعه با مشاوره مدیریت اصفهان

این شهر در آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵) به همراه رشت به عنوان نخستین شهرهای ایران، به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست و از 1397 به ابتکار شهرهای دوستدار کودک ملحق شد.
براساس استانداردهای یونسکو، شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری بهره می‌برد.
میدان نقش جهان نمونه برجسته‌ای از معماری صفوی است.

منطقه بندی شهر اصفهان

این شهر دارای پانزده منطقه شهری است. از جمله دیگر آثار تاریخی اصفهان از منارجنبان، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و بسیاری از اماکن تاریخی دیگر را نیز می‌توان نام برد.

صنایع فعال و لزوم استفاده از خدمات مشاوره مدیریت اصفهان

از صنایع فعال در اصفهان می‌توان به شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی ایران، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه نفت اصفهان،شرکت صنعت اپتیک اصفهان،اسنوا، پلی اکریل و ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد.

صنعت طلا در اصفهان بیشترین کارگاه و بزرگ‌ترین کارخانه‌های طلای ایران را در خود جای داده‌است. صنایع دستی متعدد اصفهان نیز از دیرباز یکی از پایه‌های اقتصاد اصفهان بوده است.

با توجه به فعال بودن طیف وسیعی از صایع در اصفهان، بهتر است شرکت ها برای عارضه یابی سازمانی، آسیب های موجود را شناسایی نمایند و برای رفع آن ها از خدمات مشاوره مدیریت اصفهان در شرکت افق پویان توسعه استفاده نمایند.

موقعیت جغرافیایی

اصفهان در ۴۳۵ کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار دارد. شهر اصفهان دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۹دقیقه و ۴۰ ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه شمالی می‌باشد.

محدوده شهری آن هم پانزده منطقه شهری تقسیم می‌شود و از غرب شهر (خیابان کهندژ) متصل به خمینی شهر، از جنوب متصل به فلاورجان، از سمت شمال به سمت شهر شاهین شهر و از شرق نیز به دشت سجزی منتهی می‌شود.

سطح شهر از سطح عمومی دریاها حدود ۱۵۷۰ متر ارتفاع دارد و در قسمت شمالی و شرقی به کویر محدود می‌گردد و در قسمت غربی و جنوبی نیز به سلسله کوه‌های زاگرس منتهی می‌شود.

کوهستان کرکس در پنجاه کیلومتری شمال اصفهان و زردکوه بختیاری در جنوب غربی آن قرار دارد. وجود آب‌هایی همانند زاینده رود که از زاگری سرچشمه گرفته دلیل پیدایش این شهر می‌باشد.

شهر اصفهان بر روی دشتی به نسبت هموار با شیبی در حدود ۲ درصد و به طرف شمال شرقی بنا گردیده‌است. در طی سده‌های گذشته نیز به سبب وجود آب فراوانتر و آلودگی کمتر در سمت جنوب غربی توسعه بیشتری یافته‌است.

جمعیت اصفهان و فرصت اشتغال زایی با مشاوره مدیریت اصفهان

جمعیت اصفهان در سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۵۸۳٬۶۰۹ نفر بوده است. جمعیت استان اصفهان طبق آخرین سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۰ برابر با مناطق ۱۵ گانه ۲/۸۷۹/۲۵۶ نفر بوده که ۸۳/۵ درصد آن در نقاط شهری و بقیه در نقاط روستایی و عشایر سکونت داشته اند.

در سال ۱۳۹۵ خورشیدی به ۳٬۱۶۱٬۲۱۱ مناطق ۱۵ گانه نفر رسیده‌است.و بر آورد شده که در سال ۱۴۰۱ مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به ۳/۹۴۹/۰۰۰نفر رسیده است.

اصفهان از دیرباز از مهم‌ترین مراکز شهرنشینی در فلات ایران به‌شمار می‌رفته‌است. در ۵ دی ۱۳۱۹ در زمان رضاشاه برای نخستین بار در ایران به سبک اروپایی در اصفهان از مردم سرشماری به عمل آمد و ۲۰۴٬۶۰۰ تن را ساکن شهر اصفهان گزارش کردند.

ساختار شهری و مدیریت مدنی اصفهان

کلانشهر اصفهان با ۴۷۷۰۰ هکتار مساحت و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، دومین شهر مهاجرپذیر کشور در سال ۱۳۸۸ بعد از کلانشهر تهران بوده است؛

و توسعه فیزیکی و افقی این شهر و شهرهای مجاور آن در خلال ۳۰ سال اخیر به گونه‌ای بوده که هم‌اکنون محدوده قانونی و حریم شهرهای اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر، لنجان و مبارکه در شعاع ۵۰ کیلومتری مرکز شهر اصفهان به یکدیگر متصل شده انده؛

و موزاییک گردیده به طوری که محدوده ۵۰ کیلومتری مرکز شهر اصفهان که فقط نزدیک به ۸ درصد از مساحت کل استان را دارد ۷۸ درصد از فعالیت‌ها و جمعیت استان را داشته بیش از ۴/۵ میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیونی استان اصفهان را در خود جای داده‌است.

روند این تمرکزگرایی در استان از سال‌های دهه ۳۰ شمسی آغاز گردیده و در دهه ۷۰ و ۸۰ شمسی به اوج خود رسیده‌است.

گسترش ۳ برابری محدوده شهر اصفهان، ایجاد شهرهای جدید شاهین‌شهر، فولادشهر و بهارستان، توسعه صنعت با ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی، ایجاد شهرک‌های صنعتی، تمرکز مراکز آموزشی، پزشکی و خدماتی موجبات بارگذاری بسیار سنگین در این منطقه گردیده‌است.

به دلیل محدودیت اراضی شهری در اختبار دولت در شهر اصفهان، حوزه‌های نظامی استان با ارائه درخواست تغییر کاربری پادگان‌های نظامی مستقر در شهر اصفهان به مهم‌ترین عرضه‌کننده زمین شهری طی دو دهه گذشته در شهر اصفهان تبدیل شده‌اند.
شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طرح «مجموعه شهری اصفهان» را در تاریخ 20 خرداد 1392 به تصویب رساند.
طرح مجموع شهری اصفهان شامل بخش‌هایی از شهرستان‌های اصفهان، برخوار و میمه، نجف‌آباد، لنجان، مبارکه، فلاورجان و خمینی‌شهر بوده و دربرگیرنده ۳۶ شهر، ۱۲ بخش، ۳۳ دهستان و ۷۰۶ آبادی در مساحتی بالغ بر ۸۳۴۷ کیلومتر مربع است.

ترابری فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

اصفهان که در مسیر راه‌های اصلی مرکز ایران قرار دارد با جاده‌های آسفالته اصلی به تهران، کاشان، یزد، شیراز، شهرکرد و الیگودرز ارتباط دارد و از طریق راه‌آهن به تهران، بندرعباس و شیراز مرتبط است.
شبکه زیادی از جاده‌های آسفالته فرعی و خاکی نیز دستیابی به نقاط کوهستانی و دشت را فراهم می‌سازد. این شبکه راه‌های فرعی دستیابی به بخش‌هایی مانند خمینی‌شهر، فلاورجان، سپاهان‌شهر، کلیشاد و سودرجان را امکان‌پذیر می‌سازد.
اداره پست اصفهان ۱۵ ناحیه دارد وشعبه مرکزی خیابان نشاط است. نوسازی تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی ۱۳۹۹ انجام شد. در روز میلیون لیتر بنزین در اصفهان مصرف می‌شود

هایپرها، بازارها فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

هایپرها فروشگاه شهروند، فروشگاه رفاه، بنگاه میوه اصفهان، فدک مال،کوثرشهرداری، هایپراستار و اصفهان مال. بازار گل و گیاه همدانیان بازار گل و گیاه بین‌الملل ارغوان و سپاهان مجتمع صنفی عمده فروشان خواربار، خشکبار و مواد غذاییهایپر صنایع دستی شهر هنر

کشاورزی فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

اصفهان رتبه یکم تولید گیاهان دارویی گلخانه ای ایران است. در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد گلخانه مستقر است.
میوه‌هایی چون انگور، گلابی، سیب، انار، به، زردآلو، خربزه، هندوانه، هلو و محصولاتی از این قبیل تولید و برداشت می‌شد، کشاورزان از فضله جمع شده برج کبوترها خرید مدفوعات انسان و حیوان برای کود استفاده می‌کردند؛
تولید و صادرات حاصل غله، عسل، میوه، صیفی، صینی (گندم سفید)، جو، ماش، برنج و نخود، ارزن، ذرت و بذرکتان، بادنجان، کنجد، روغن، انگور، گلابی، سیب درختی، انار، به، زردآلو،
خربزه، هندوانه، هلو، زعفران، برنج، پنبه، تنباکو، سبزی، سیب زمینی، پیاز، و.. انجام می‌شده‌است. ۷ سهم از ۳۳ سهم آب حوضه زاینده رود متعلق به اصفهان است.

املاک فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

طبق سرشماری آماری ۹۵ ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر اصفهان وجود دارد.طبق پروژه اقدام ملی مسکن سهم ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد خانه در سه شهر اقماری جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۹ هزارو ۲۸۰ واحد در دیگر شهرهای استان احداث می‌شود.
بگفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در استان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد. خیابان‌هایی شیخ صدوق شمالی، مرداویج نواحی بسیار گران هستند.

گردشگری فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

بیش از ۸۰ هتل در اصفهان در حال ساخت است. برای جذب سرمایه از طریق توریسم درمانی پروژه ساخت و گسترش شهرک سلامت توسط شهرداری منطقه ۱۰ انجام شده‌است.

های تک آر اند دی فرصتی برای توسعه و رشد صنایع با مشاوره مدیریت اصفهان

موسسات شناخته‌شده شامل پژوهشکده اطلاعات و ارتباطات و گروه پژوهش امنیت شبکه و سیستم، پژوهشکده فولاد، مرکز مهندسی فرایند، علوم و فناوری زیردریا، گروه پژوهش اپتیک کوانتومی، مهندسی فضای سبز شهری است.

خدمات شرکت افق پویان توسعه برای مشاوره مدیریت اصفهان عبارتند از:

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی اصفهان

خدمات مشاوره مدل کسب و کار اصفهان

خدمات مشاوره عارضه یابی اصفهان

خدمات مشاوره ساختار سازمانی اصفهان

خدمات مشاوره مدیریت برند اصفهان

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار اصفهان

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)اصفهان

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی و مارکتینگ پلن اصفهان

خدمات مشاوره برنامه ریزی فروش اصفهان

خدمات مشاوره مدیریت محصول اصفهان

خدمات مشاوره قیمت گذاری اصفهان

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری اصفهان

شرح مختصر:
اصفهان ، کلان شهری تاریخی و گردشگری در مرکز ایران و مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. با وجود صنایع متنوع، مشاوره مدیریت اصفهان راهی برای …

منبع:
BusinessTK

Keywords:
مشاوره مدیریت اصفهان
مشاور مدیریت اصفهان
اقتصاد اصفهان
مدیریت اصفهان
شهر اصفهان

 

شهرک های صنعتی استان یزد - businesstk.com

شهرک های صنعتی استان یزد

شهرک های صنعتی استان یزد استان یزد استان یزد یکی از استان های مرکزی ایران است که پایتخت آن کلانشهر یزد که همزمان مرکز شهرستان...
نمایشگاه تجهیزات ساخت مبلمان چین (شهریور1402) - businesstk.com

نمایشگاه تجهیزات ساخت مبلمان چین (شهریور1402)

نمایشگاه تجهیزات ساخت مبلمان چین (شهریور1402) نمایشگاه تجهیزات ساخت مبلمان چین 2023 نمایشگاه تجهیزات ساخت مبلمان شانگهای چین...
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy