Select Page

صنعت نفت و گاز: 10 ایده تجاری سودآور صنعتی

10 ایده تجاری سودآور حوزه صنعت نفت و گاز در سال 1401 و 1402

آیا می خواهید در حوزه صنعت نفت و گاز، کسب و کار راه اندازی کنید؟

اگر جواب شما مثبت است، در اینجا 10 ایده سودآور تجاری حوزه صنعت نفت و گاز از جمله تولید و خدمات را مطالعه می کنید.
صنعت نفت و گاز شامل کسب و کار های متنوعی همچون عملیات اکتشاف، استخراج، پالایش، حمل و نقل، توزیع و بازاریابی فرآورده های نفتی است.

اگرچه این صنعت به عملیات در مقیاس بزرگ، نیاز دارد، بخش‌ها و کسب و کارهایی وجود دارند که ایده‌های کسب و کار نفت و گاز را می توان در مقیاس کوچک و متوسط با سرمایه نسبتاً کم، شروع و راه اندازی نمود.
در صنعت نفت و گاز، موفقیت تا حد زیادی وابسته به درک نهادها و سازمان های موثر و تغییرات پیرامون آن ها و چارچوب هایی است که این نهادها در آن فعالیت می کنند.

امنیت انرژی و بی ثباتی قیمت نفت و گاز، مهمترین مسائل انرژی است که اقتصادهای جهانی و منطقه ای با آن مواجه بوده اند.
نفت و گاز 60 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه 7 میلیارد نفر را تامین می کند. تجارت نفت و گاز به وضوح یک صنعت چند وجهی و جهانی است که بر تمام جنبه های زندگی و صنایع ما تأثیر می گذارد.

صنعت نفت و گاز

صنعت نفت و گاز: 10 ایده تجاری سودآور صنعتی

10 ایده تجاری سودآور حوزه صنعت نفت و گاز در سال 1401 و 1402

در زیر 10 ایده تجاری به عنوان سودآورترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز را برای کارآفرینان جدید، فهرست کرده ایم.
با برنامه ریزی متفکرانه و تحقیقات بازار، هر فرد، شرکت و یا سازمانی می تواند تجارت و کسب و کاری را در صنعت نفت و گاز راه اندازی کند که فرصت های سرمایه گذاری پرسودی را ارائه می دهد.
شرکت افق پویان توسعه آماده همکاری جهت ارائه خدمات مشاوره ای برای برنامه ریزی، راه اندازی و توسعه کسب و کار شما در حوزه صنعت نفت و گاز می باشد.

این ایده های سودآور عبارتند از:
1. مشاوره دانشی تخصصی در حدود مشخص صنعت
2. توزیع و پخش گازهای خانگی و پخت و پز
3. راه اندازی پمپ های بنزین و گازوئیل
4. راه اندازی مجتمع های رفاهی بین راهی
5. خرده فروشی نفت سفید
6. تولید روغن روان کننده
7. مشاوره تجربی نفت و گاز
8. خدمات پیمانکاری جهت اکتشاف و یا خدمات جانبی حفاری نفت و گاز
9. پالایش و پتروشیمی
10. خدمات لجستیک نفت

برای آشنایی بیشتر، هر کدام از این ایده ها به صورت مختصر توضیح داده می شود؛ در صورتی که نیاز به مشاوره برای راه اندازی و یا توسعه هر کدام از این ایده ها را داشتید، لطفا با شرکت افق پویان توسعه تماس حاصل نمایید.

1. مشاوره دانشی تخصصی در حدود مشخص صنعت

صنعت نفت و گاز حوزه بسیار گسترده ای است. اگر دانش، تخصص و یا تجربه ای در این صنعت دارید، شرکت های نفتی، بیشتر اوقات به دنبال مشاوره تخصصی در حدود مشخص برای بسیاری از مسائل هستند.

برای راه اندازی این نوع کسب و کار، می توانید با کمترین هزینه، یک وب سایت یا وبلاگ راه اندازی کنید و در مورد موضوعاتی بنویسید که در آن ها متخصص هستید. افراد، شرکت ها و سازمان هایی که به دانش تخصصی شما نیاز دارند برای مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

2. توزیع و پخش گازهای خانگی و پخت و پز

توزیع و پخش گاز پخت و پز یا گاز مایع (LPG)، یکی از سودآورترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز است. این نوع کسب و کار، سرمایه گذاری متوسط می طلبد.
علاوه بر این، همچنین باید مجوزهای مورد نیاز را از مقامات دولتی تهیه کنید. ناگفته نماند که بازار توزیع و پخش گازهای خانگی و پخت و پز، رو به افزایش است.

3. راه اندازی پمپ های بنزین و گازوئیل

پمپ بنزین یکی از محبوب ترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز در بخش خرده فروشی است.
بازار پمپ بنزین، همگام با صنعت خودرو ظهور کرد. رشد چشمگیر جمعیت خودرو و نیاز به سوخت، بازار پررونق پمپ بنزین را ایجاد کرد که در دهه های گذشته، رشد چشم گیری را تجربه کرد.

موقعیت مکانی خوب، تخصص استراتژیک و تجاری، بازاریابی سیستماتیک و طیف گسترده ای از خدمات، مهمترین جنبه های موفقیت در تجارت پمپ بنزین هستند.

4. راه اندازی مجتمع های رفاهی بین راهی

چند پمپ بنزین و پمپ گازوئیل همراه با فروشگاه های مواد غذایی یا فروشگاه های رفاهی که خدمات دیگری مانند خدمات تمیز کردن خودرو یا تعمیر خودرو را ارائه می دهند، یکی از سودآورترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز برای شروع با سرمایه گذاری متوسط است.
شما می توانید این تجارت را در شهرهای کوچک و بزرگ راه اندازی کنید.

5. خرده فروشی نفت سفید

خرده فروشی نفت سفید برای مصارف خانگی، یک سرمایه‌گذاری سودآور برای شروع کسب و کار در صنعت نفت و گاز می باشد.
کسب و کار ذخیره سازی و فروش نفت سفید یکی از ساده ترین و ارزان ترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز است که می توانید در آن سرمایه گذاری کنید و برای این کار، ابتدا بازار محلی خود را در مورد پتانسیل خرده فروشی نفت سفید بررسی کنید.

6. تولید روغن روان کننده

روغن روان کننده یک ماده ضروری برای هر نوع موتوری است. افزایش تولید وسایل نقلیه و اتوماسیون صنعتی، تقاضای فزاینده ای برای روغن روان کننده، ایجاد کرده است. شما می توانید این تجارت و کسب و کار تولیدی را با سرمایه گذاری قابل توجهی راه اندازی کنید.

7. مشاوره تجربی نفت و گاز

ممکن است سال ها تجربه و دانش در مورد این صنعت داشته باشید و بتوانید شرکت خدمات مشاوره ای برای شرکت های نفت و گاز، راه اندازی کنید. با توجه به تخصص خود می توانید خدمات مشاوره ای در بخش تولید و بازاریابی ارائه دهید.

برخی از حوزه های بالقوه برای ارائه خدمات مشاوره تجربی در حوزه صنعت نفت و گاز، عبارتند از: اکتشاف و تولید نفت و گاز به صورت متعارف و …، پالایش، بازاریابی، خدمات میدان نفتی، و ساخت تجهیزات و …

8. خدمات پیمانکاری جهت اکتشاف و یا خدمات جانبی حفاری نفت و گاز

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای حجم بالای ذخیره سازی نفت و گاز طبیعی است، می‌توانید خدمات پیمانکاری های مختلفی در حدود مشخص شده و مورد نیاز صنعت نفت و گاز، راه‌اندازی کنید.

اکتشاف و حفاری نفت و گاز، مشاغلی سرمایه بر با حاشیه سود بالا هستند. تجزیه و تحلیل برای شناسایی زمین در یک حوزه که ممکن است حاوی حجم کافی هیدروکربن باشد، نقش مهمی در این تجارت ایفا می کند.

9. پالایش و پتروشیمی

عملیات پالایش و پتروشیمی، نفت خام و گاز طبیعی را به محصولات نهایی یا واسطه ای، تبدیل می کند. سپس این محصولات برای تولید مواد شیمیایی استفاده می شود.

پالایشگاه های نفت، مجموعه های صنعتی بسیار بزرگی هستند. این موارد، شامل بسیاری از واحدهای پردازش مختلف و امکانات کمکی مانند واحدهای کاربردی و مخازن ذخیره سازی است.
در هر کدام از این موارد، فرصت های متعدد و مناسبی برای راه اندازی و توسعه کسب و کار وجود دارد که شما با توجه به اولویت بندی صحیح و متناسب با توان خود، می توانید بهترین نوع آن را راه اندازی کنید.

شما باید چیدمان منحصر به فرد خود و ترکیبی از فرآیندهای پالایش را داشته باشید که عمدتاً توسط مکان پالایشگاه، محصولات مورد نظر و ملاحظات اقتصادی تعیین می شود.

10. خدمات لجستیک نفت

حمل و نقل سوخت یا تامین لجستیک نفت یکی از سودآورترین ایده های تجاری صنعت نفت و گاز در بخش حمل و نقل است.
سرویس های تخصصی با ارزش افزوده متمرکز در حوزه واردات، صادرات و هر نوع حمل و نقل، در صنایع تجاری و توزیع لجستیکی می باشد که در سراسر جهان با تقاضای بالا، مواجه است.
صنعت نفت و گاز طبیعی یکی از بزرگترین صنایع جهان است. درآمدهای آن و همچنین هزینه های تامین انرژی مورد نیاز مصرف کنندگان زیاد است.
با این حال، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت صحیح و مهارت های مناسب برای موفقیت در کسب و کارهای مرتبط با آن مورد نیاز است. این لیست از ایده های تجاری صنعت نفت و گاز به شما در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری جدید خود در این صنعت کمک می کند.

مشاوره تخصصی مدیریت برای شرکت های صنایع معدنی، فلزات، نفت و پتروشیمی

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
صنعت نفت و گاز شامل اکتشاف، استخراج، پالایش، حمل و نقل، توزیع و بازاریابی است که برای موفقیت در آن به برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت صحیح و… مورد نیاز است.

نویسندگان:
منبع:

99BUSINESSIDEAS

ترجمه: BusinessTK

Keywords:
صنعت نفت و گاز
مدیریت نفت و گاز
توسعه نفت و گاز
مشاوره نفت و گاز
مدیریت شرکت نفت

خط مشی استاندارد ایزو 10002 - businesstk.com

خط مشی استاندارد ایزو 10002

خط مشی استاندارد ایزو 10002   استاندارد ISO 10002 – رسیدگی به شکایات مشتری (ISO 10002:2014) امروزه در شرکت ها و کسب و...
نمایشگاه تهویه مطبوع مالزی (شهریور1402) MARVEX - businesstk.com

نمایشگاه تهویه مطبوع مالزی (شهریور1402) MARVEX

نمایشگاه تهویه مطبوع مالزی (شهریور1402) MARVEX نمایشگاه تهویه مطبوع مالزی 2023 MARVEX نمایشگاه تهویه مطبوع MARVEX کوالالامپور...
[instagram-feed captionlinks=true]