Select Page

راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد

شش عددی مهمی که در استراتژی های شما را راهنمایی می کنند

از معیارهای تجربی استفاده کنید، شانس موفقیت خود را کالیبره کنید – و شاهد تغییر پویایی استراتژی های شرکت خود باشید.

نویسنده: Martin Hirt
منبع: McKinsey
مترجم: BusinessTK

بیشتر کتاب‌های مربوط به استراتژی کمتر به اعداد اشاره می کنند. در عوض، در این کتاب های مفید، چارچوب‌ هایی را دریافت می ‌کنید که برای سازمان ‌دهی ایده‌ها مفید هستند، با پشتوانه داستان‌ های شرکت ‌هایی که داستان های موفقشان از نظریه ‌های کلیدی کتاب پشتیبانی می ‌کند.

در ویژه برنامه های شرکت با نام فراتر از استراتژی، من و همکارانم سعی کردیم این شکاف تجربی را برطرف کنیم. با بررسی ده‌ ها متغیر برای هزاران شرکت در بیش از یک دهه، ما به دنبال بازنشانی و بازیابی فرآیند استراتژی با استناد به داده‌های پیچیده و سخت بودیم.

هدف ما این است که مدیران عامل و اعضای هیئت‌ مدیره‌ را قادر ‌سازیم تا قبل از ترک اتاق استراتژی، شانس موفقیت یک استراتژی را بدون اشتیاق زیاد به انجام دادن سریع استراتژی ارزیابی کنند و با دید و بهتری و منطقی تر شروع به اجرای برنامه استراتژی کنند.

در طی چند ماه گذشته، من و همکارانم درباره بینش های کلیدی تحقیق خود مطالب مهمی را منتر کرده ایم و توضیح دادیم که چگونه پویایی در اتاق استراتژی اغلب تصمیمات را منحرف می کند و تمایل به اجرای برنامه های محجوب موجب تضعیف آرزوهای جسورانه خواهد شد.

ما همچنین توضیح دادیم که چگونه شرکت‌ها می‌توانند عملکرد خود را در مقایسه با دنیای بزرگ شرکت و شرکت های همکار در هولدینگ یا خارج از آن و اهمیت توجه کردن به استراتژی از نظر احتمالات معیار قرار دهند .

در این خصوص باید به اهرم های مهم و حیاتی استراتژیک، همچون روندها و حرکت‌ های بزرگ استراتژیک توجه داشت تا دریابیم که تا چه چیزی موفقیت استراتژی‌ها را تعیین می‌کنند و اینکه مدت زمان اجرای استراتژی ها چه میزان باید باشد تا تأثیر واقعی آن ها را دیده شود.

از آنجایی که این مقاله عمیقاً مبتنی بر تجربیات است، بسیار مفید است که چند عدد کلیدی را که همه استراتژیست‌ها باید در نظر داشته باشند، مرور کنیم.
راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد کلیدی
• 90%
• $47 million
• 8%
• 50%
• 10
• 45%

راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد

منحنی قدرت و راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد

 

90%

ترسیم سود اقتصادی بزرگ ‌ترین شرکت‌ های جهان بر روی یک نمودار منجر به منحنی قدرت می‌شود که این منحنی نشان می‌دهد شرکت های برتر ( 2 دهک برتر) هستند.
این شرکت ها نزدیک به 9 دلار از هر 10 دلار از سود اقتصادی ایجاد شده را به دست می‌آورند واین این تقریباً 30 برابر بیشتر از درآمد افراد در 6 دهک شرکت های متوسط می باشد.

سود اقتصادی شررکت های 6 دهک میانی
رقابت شدید بازار خسارت سنگینی به شرکت‌ های شش دهک میانی منحنی قدرت وارد می‌کند و سود اقتصادی آن ها به طور متوسط تنها 47 میلیون دلار در سال سود اقتصادی دارند.

8%

جا به جایی و تحرک در منحنی قدرت ممکن است، اما این موضوع نادر است.
باید توجه داشت از هر 12 شرکت، تنها 1 شرکت، یا 8 درصد، موفق می شود در یک دوره 10 ساله از دهک های متوسط به دهک های بالا وارد شوند. این ها شانس هایی بسیار دلهره آور هستند.

50%

صنعت شما در توانایی شما برای عملکرد بهتر اهمیت زیادی دارد و حدود نیمی از موقعیت شرکت شما در منحنی قدرت توسط صنعت هدایت می شود.
تأثیر صنعت شما به قدری قابل توجه است که بهتر است به عنوان یک شرکت متوسط در یک صنعت بزرگ، بهتر از یک شرکت بزرگ در یک صنعت متوسط باشید.

10

تحقیقات ما نشان می دهند که 10 متغیر تقریباً بیان گر 90٪ از موقعیت و تحرک یک شرکت در منحنی قدرت می باشند و موقعیت آن ها را بر این نمودار توضیح می دهند.
این موارد به سه دسته تقسم می شوند:
• وقف
• روندها
• و حرکت ها
وقف همان مواردی هستند که شما با آن شروع می کنید. روندها بادهایی هستند که شما را به سمت حرکت ها سوق می دهند یا به افکار شما جهت پیشرفت وارد می شوند و حرکات، اقدامات استراتژیک شما هستند.

45%

وقف ها حدود 30 درصد از شانس یک شرکت را برای حرکت به سمت منحنی قدرت تعیین می کند و 25 درصد دیگر را روند می کند.
باید توجه داشته باشید که این حرکت های استراتژیک و اجرای شجاعانه آن ها هستند که بزرگترین فرصت برای بهبود شانس شرکت در منحنی قدرت می باشند.

استراتژی های موفق

حرکت های استراتژیک برای استراتژی های موفق و بهبود این حرکت ها عبارتند از:
• M&A برنامه ریزی شده
• تخصیص مجدد منابع به صورت پویا
• ایجاد مخارج سرمایه ای قوی
• تدوین برنامه بهره وری موثر
• ایجاد بهبود در تمایز

باید با تحلیل های مناسب و علمی به صورت عملی برسی نمایید که چه اقداماتی بیشترین تأثیر را بر موقعیت خاص شرکت شما خواهد داشت و چه استراتژی هایی می توانید شکل دهید که شانس شما را افزایش دهد.

شما چگونه این کار را انجام می دهید راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد در نظر می گیرید ؟

در مقاله های بعدی، من و همکارانم هشت تغییر عملی را توضیح خواهیم داد که می‌توانند کیفیت گفتگوی استراتژیک شما، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید و نتایج کسب‌ وکارتان را به‌طور چشمگیری بهبود بخشند.

واحد مستقل مشاوره مدیریت

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

واحد مستقل خدمات مدیریت عارضه یابی و توسعه

واحد مستقل خدمات ارزیابی و ارزشگذاری

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

ادج استراتژی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر: راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد، در واقع 6 عدد مهم برای موفقیت در استرتژی ها و بهبود موقعیت شرکت در منحنی قدرت در صنایع مختلف می باشد.

واحد مستقل مشاوره مدیریت

 

Keywords:
راهنمای استراتژی موفق با 6 عدد
استراتژ موفق
راهنمای استراتژی موفق
بهبود موقعیت شرکت
منحنی قدرت