Select Page

بازاریابی کم هزینه و موفق با 4 استراتژی موثر

4 استراتژی بازاریابی کم هزینه و موفق که هر شرکتی باید از آن اطلاع داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

اکثر مدیران شرکت ها می دانند که بازاریابی، اقدامی هزینه بر می باشد. با توجه به این موضوع و اثر تاکیدی چند برابر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال، بهترین روش، پرداخت هزینه بابت تبلیغات تجاری و یا SEO می باشد.

بازاریابی کم هزینه و موفق نه رایگان

از آنجایی که هر دوی این روش ها بسیار محبوب برای بازاریابی هستند، انتخاب اول شرکت ها می باشند. علاوه بر این موارد، روش های دیگر بازاریابی کم هزینه و موفق را می توان استفاده کرد؛ البته ممکن است رایگان نباشند.

در این مقاله، قصد داریم تا 4 استراتژی بازاریابی کم هزینه و موفق که ترافیک ارگانیک برای شرکت شما به وجود می آورد و کسب و کار شما را در معرض دید، قرار می دهد؛ و همه این موارد بر روی عامل بسیار مهم بازاریابی، تاکید دارند و آن مشتریان هدف شما می باشند.

بازاریابی کم هزینه و موفق

بازاریابی کم هزینه و موفق با 4 استراتژی موثر

4 استراتژی بازاریابی کم هزینه و موفق

– شبکه سازی
– ایجاد مشارکت
– درخواست نظر دهی و Reviews
– ایجاد Blog

شبکه سازی

شبکه سازی بازاریابی یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که هر شرکتی به آن دسترسی دارد و راه و روش های فراوانی برای انجام دادن آن وجود دارد.
یک از این راه ها، LinkedIn می باشد که تماما بر مبنای ایجاد شبکه ها و تعاملات تجاری، بنا نهاده شده است.
در این پلتفرم، شما می توانید در کنار پروفایل شخصی خود، صفحات شرکتی نیز داشته باشید و از این طریق برای کسب و کار خود، پروموشن ایجاد کنید.
این پلتفرم، شبکه سازی را بسیار ساده می کند و به شما اجازه می دهد تا علاوه بر ایجاد حساب کاربری برای برندهای خود، بتوانید به صفحات دیگر برندها سر بزنید و با اعضای آن ها تبادل نظر نمایید.
لینکدین تنها راه برای ایجاد شبکه نیست.
شبکه سازی یک طرز فکر و رویکردی است که به جای موقعیت ها و مشاغل، افراد را در اولویت قرار می دهد.
برای در اولویت قرار دادن افراد می توانید تعیین کنید که چه کسی بیشتر از همه، مهم است و باید آنها را بشناسید و چه کاری می توانید برای ایجاد این شناخت و نهایتا این شرکت ها یا افراد انجام دهید.
سپس می توانید کسب و کار خود را برای گستره بیشتری از مخاطبان به شیوه ای کمتر واضح و با تاثیر بسیار بیشتر، بازاریابی کنید.
بهترین بخش در مورد شبکه سازی، این موضوع است که اساسا می توانید این کار را در هر مکان، در هر زمان و با هر کسی انجام دهید.

ایجاد مشارکت

برای توصیف مشارکت و طرح بازاریابی کم هزینه و موفق با استفاده از آن بهتر است مثالی را مطرح کنیم؛
فرض کنید که شما یک مشاور خرید و فروش خودرو دارید و در نزدیکی شما یک مرکز تعمیر و عیب یابی خودرو وجود دارد؛ شما می توانید با مشارکت با آن ها، افرادی که قصد خرید یا فروش خودرو خود را دارند را به آن ها معرفی کنید تا مشتریان شما نسبت به صحت خودرو، اطمینان کافی داشته باشند.
از طرف دیگر نیز، این مرکز عیب یابی و تعمیر خودرو نیز می تواند شما را به مشتریانی که قصد فروش خودرو خود را دارند، معرفی نماید.
در کنار این مشارکت ها، برای تقویت ارتباطات کسب و کار، می توان به ازای هر معرفی از طریق این مشارکت، تخفیف هایی را برای ارتقا و پروموشن انجام داد.
ایجاد مشارکت به شما کمک می کند از طریق شرکت ها و کسب و کارهای دیگر، کسب و کار خود را به مشتریان هدف معرفی نمایید و بالعکس.
ایجاد مشارکت با دیگر شرکت ها، غالبا برای کسب و کارهای محلی کاربرد دارد زیرا حس تعامل را افزایش می دهد.
افراد غالبا توصیه دیگران و کسب و کارهایی که با آن ها کار می کنند و به آن ها اطمینان دارند را راحت تر قبول می کنند و شما می توانید از این توصیه ها در راستای ایجاد مشارکت، بهره مند شوید.
در واقع، ایجاد مشارکت مقرون به صرفه، هوشمندانه است و اعتبار کسب و کار شما را به شدت افزایش می دهد.

 

درخواست Reviews

مخاطبان و مشتریان بیشتر از آنچه شما فکر می کنید به Reviewهای دیگران به ویژه مشتریان قبلی شما در خصوص کیفیت و قابلیت های محصولات و خدمات شما توجه می کنند.
به عنوان مثال اغلب گردشگران پیش از شروع مسافرت خود برای رزرو هتل در مقاصد مورد نظر، راهی جز مطالعه نظرات دیگران در شبکه های اجتماعی ندارند و با توجه به نظرات دیگران، راحت تر می توانند تصمیم گیری کنند.
نظرات مشتریان قبلی شما در خصوص محصولات و خدمات، واضح ترین تصور تجربی برای مشتریان آتی شما می باشد.
با درخواست از مشتریانی که تجربه خوبی از محصولات و خدمات شما دارند برای ارائه نظرات و Review در شبکه های اجتماعی می توانید برای خود اعتبار و کوپن های با ارزشی، جهت جلب اعتماد مخاطبان ایجاد کنید.
اگر مخاطبی زمان خود را برای نوشتن نظر برای شما بگذارد، این بدین معنی خواهد بود که کسب و کار شما را به دوستان و همکاران خود برای نیازهای آتی معرفی کند.
تمامی این موارد بدون هزینه و یا با هزینه بسیار کم، بهترین بازاریابی را در جذب مشتری برای شما انجام می دهد.
با توجه به پژوهش و تحقیقات Carlos Fearn در موسسه Rankology، مشتریان به نظرات و Reviewهای آنلاین تقریبا همانند توصیه های دوستانشان اعتماد می کنند.
در دنیای آنلاین و دیجیتال امروز، ترغیب کردن مشتریان برای نظردهی، توصیه کردن و Review گذاشتن در شبکه های اجتماعی موثر و پورتال های سازمانی در خصوص میزان رضایتشان از خدمات شما، امری بسیار ضروری است.

ایجاد Blog

به دیگران کمک کنید قبل از اینکه آن ها واقعا به کمک نیاز داشته باشند. این کار یک تاکتیک مارکتینگ و بازاریابی است که:
الف- ممکن است اصلا به عنوان فعالیت بازاریابی به چشم نیاید.
ب- موجب جذب مشتری و بازگشت سرمایه خواهد شد.

راحترین کار برای انجام این مهم، راه اندازی وبلاگ و Blog می باشد و این وبلاگ می تواند با ارائه کمک در خصوص محصولات و خدمات به وب سایت شما برای معرفی خدمات متصل شود.
در این وبلاگ می توانید، آموزش های رایگان و کاربردی و راهنمایی های موثر برای مخاطبان و مشتریان خود منتشر کنید و تنها هزینه ای که برای شما دارد، زمان شماست و با وبلاگ نویسی در خصوص آنچه در ارتباط با آن دانش کافی دارید، می توانید بازاری مناسب برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
و این کار موجب ایجاد علاقهمندی و جذب مشتریان جدید خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر کارگاه قنادی دارید، در خصوص ابزار، رسپی ها و روش های تهیه کیک و شیرینی های خانگی وبلاگ نویسی کنید و یا در خصوص شیرینی برای افراد با آلرژی های خاص راهنمایی بنویسید.
شبا ایجاد راهنمایی برای مشتریانی که از اطلاعات و آموزش های شما استفاده می کنند، ارتباطاتی ایجاد می کنید که با قدرت موثرشان، کسب و کار شما را پایدار می کنند.

شما چگونه از این روش های کم هزینه می توانید برای خلق استراتژی بازاریابی استفاده کنید؟

 

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره بازاریابی

خدمات مشاوره برنامه ریزی فروش

خدمات مشاوره مدیریت برند

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
بازاریابی کم هزینه و موفق که ترافیک ارگانیک برای شرکت شما به وجود می آورد و کسب و کار شما را در معرض دید قرار می دهد؛ و همه این موارد بر روی عامل بسیار مهم بازایابی تاکید دارند و آن مشتریان هدف شما می باشند.

نویسندگان:
Scott Langdon
منبع: Entrepreneur
ترجمه: BusinessTK

Keywords:
بازاریابی کم هزینه و موفق
بازاریابی کم هزینه
استراتژی بازاریابی
خلق استراتژی بازاریابی

شهرک صنعتی کنارک - استان سیستان و بلوچستان - businesstk.com

شهرک صنعتی کنارک – استان سیستان و بلوچستان

شهرک صنعتی کنارک - استان سیستان و بلوچستان  شهرک صنعتی کنارک شهرک صنعتی کنارک(شهرک و منطقه صنعتی) در استان سیستان و...
شهرک صنعتی اهواز 3 - استان خوزستان - businesstk.com

شهرک صنعتی اهواز 3 – استان خوزستان

شهرک صنعتی اهواز 3 - استان خوزستان  شهرک صنعتی اهواز 3 شهرک صنعتی اهواز 3(شهرک و منطقه صنعتی) در استان خوزستان واقع شده...
پیشنهاد افزایش سرمایه قند مرودشت مهر 1402 - BusinessTK.com

پیشنهاد افزایش سرمایه قند مرودشت مهر 1402

پیشنهاد افزایش سرمایه قند مرودشت مهر 1402 پیشنهاد افزایش سرمایه قند مرودشت پیشنهاد افزایش سرمایه قند مرودشت مهر 1402 شرکت قند...
آگهی افزایش سرمایه گروه صنایع پمپ سازی ایران مرداد 1402 - BusinessTK.com

آگهی افزایش سرمایه گروه صنایع پمپ سازی ایران مرداد 1402

آگهی افزایش سرمایه گروه صنایع پمپ سازی ایران مرداد 1402 آگهی افزایش سرمایه گروه صنایع پمپ سازی ایران  شرکت گروه صنایع پمپ...
ناحیه صنعتی نالوس - استان آذربایجان غربی - businesstk.com

ناحیه صنعتی نالوس – استان آذربایجان غربی

ناحیه صنعتی نالوس - استان آذربایجان غربی  ناحیه صنعتی نالوس ناحیه صنعتی نالوس(شهرک و منطقه صنعتی) در استان آذربایجان غربی...
[instagram-feed captionlinks=true]