Select Page

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

• نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مربوط به چه شرکت هایی می باشد؟
• برای بهره وری بیشتر در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه چه کار باید کرد؟
• برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه چگونه باشد باشد؟
• خدمات مشاوره مدیریت شرکت افق پویان توسعه برای ویژه شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، شامل چه خدماتی می باشند؟
• اطلاعات، آگهی ها و مشخصات نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران 1401

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

 

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران 1401

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران، فعالان بازارهای مالی و سایر ذینفعان و علاقمندان برگزار می شود
و فرصت تازه ای برای بازنگری اقدامات انجام شده، ترسیم چشم اندازهای نو و گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی بنگاه های اقتصادی فعال در صنعت مالی محسوب می شود و مهمترین دروازه ارتباطی بورس، بانک و بیمه با مردم است.

رشد اقتصادی هر کشور، همبستگی بسیار زیادی به ایجاد و بهبود زیرساخت های اقتصادی و فضای کسب و کار آن کشور دارد.

تعیین اهداف اقتصادی مناسب و انتخاب استراتژی های هوشمندانه و تبدیل آن به برنامه های عملیاتی، بخش مهمی از این فرآیند است،

اما عامل دیگری که اهمیت به سزایی در دستیابی به اهداف تعیین شده دارد توسعه و تسهیل فضای کسب و کار می باشد که ایجاد، حفظ و بهبود آن نقش مهمی در دستیابی به اهداف اقتصادی تعیین شده دارد که صنایع بورس، بانک و بیمه نقش مهم و بنیادی در این خصوص، ایفا می کند.

بورس

بورس (به فرانسوی: Bourse) به بازاری سازمان‌یافته گفته می‌شود که قیمت‌گذاری، خرید و فروش کالا، قرارداد آتی و اوراق بهادار در آن انجام می‌پذیرد.

بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار. طبقه‌بندی می‌شود. در بورس کالا، کالا و در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر چند کلمه بورس عموماً در معنی بورس اوراق بهادار به‌کار گرفته می‌شود.

بورس کالا

بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به‌طور منظم و دائم فعال است، بورس کالا نام دارد. در بورس کالا معمولاً مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می‌گیرد.
هر بورسِ کالا را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می‌گیرد، نام‌گذاری می‌کنند. مثل بورس نفت یا بورس گندم.

بورس ارز

در بورس ارز، همان‌طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش پول‌های خارجی انجام می‌گیرد. این بورس در ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

بورس اوراق بهادار

در بورس اوراق بهادار دارایی‌های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می‌گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به‌طور رسمی و دائمی در محل معینی تشکیل می‌شود، «بورس اوراق بهادار» می‌گویند.

بورس ایران

بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۴۶ و فرابورس ایران نیز در ۱۹ آبان ۱۳۸۷ افتتاح شد.

بورس مسکن

در بورس مسکن، همان‌طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش املاک و مستغلات انجام می‌گیرد. مراحل راه اندازی این بورس از سال ۱۳۹۹ در ایران آغاز شده‌است. بورس مسکن، پنجمین بورس در ایران است.

بازار بورس انرژی

بازار بورس انرژی از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده‌است، در این بازار حامل‌های انرژی و اوراق بهادار بر پایه این حامل‌ها معامله می‌شود.

اهداف بورس انرژی ایجاد شفافیت در بازار، کشف قیمت دقیق حامل‌های انرژی و رفع انحصار است.

بازار بورس انرژی به دو بازار فیزیکی و مشتقه تقسیم می‌شود، افراد حقیقی از طریق بازار مشتقه می‌توانند اقدام به معامله کنند. امکان معامله در بازار فیزیکی بورس انرژی برای افراد حقیقی وجود ندارد.

تأثیرات بورس بر اقتصاد ملی ایران

بورس اوراق بهادار یک بازار متشکل سرمایه‌ای است که در آن سهام شرکت‌های خصوصی و دولتی طبق قانون خاصی خرید و فروش می‌شود و از سویی محلی برای جمع‌آوری پس‌انداز و نقدینگی بخش خصوصی به‌منظور انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت است
و مرجعی است برای مردم که وجوه مازاد خود را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به‌کار انداخته و از سود آن برخوردار شوند.
بورس از طریق جذب و به‌کار انداختن سرمایه‌های راکد، حجم سرمایه‌گذاری در جامعه را بالا می‌برد.

بورس بین عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان سرمایه ارتباط برقرار می‌کند و معاملات بازار سرمایه را تنظیم می‌نماید. همچنین با قیمت‌گذاری سهام و اوراق بهادار تا حدودی از نوسان شدید قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

بورس مردم را به پس‌انداز تشویق، و بدین‌وسیله باعث به‌کارگیری پس‌انداز مردم در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.
بورس سرمایه لازم برای اجرای پروژه‌های دولتی و خصوصی را فراهم می‌آورد. طبق آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) تعداد افرادی که در ایران کد سهامداری (کد معاملاتی) دریافت کرده‌اند از ۹٫۶ میلیون نفر فراتر رفته‌است.

بانک

ریشه بانکداری به معنای امروزی این کلمه، می‌توان در دوره رنسانس ایتالیا و در شهرهای ثروتمند آن در شمال مانند فلورانس، ونیس و ژنووا یافت.
خانواده‌های باردی و پروزی در ۴ میلادی بانکداری را در فلورانس با توسعه شعبات در بسیاری از بخش‌های دیگر اروپا گسترش دادند؛

و شاید مشهورترین بانک ایتالیا، بانک medici، باشد که توسط جیووانی مدیسی در سال ۱۳۹۷ میلادی تأسیس شد. اولین بانک سرمایه‌گذاری ایالتی شناخته شد. بانک سنت جورج (به ایتالیایی: Banco di san Giorgio) در ژنووا ایتالیا در سال ۱۴۰۷، تأسیس شد.

بانک‌ها به عنوان عامل پرداخت‌کننده از طریق اجرای چک‌ها یا حساب‌های جاری مشتریان، فعالیت می‌کنند که چک‌های کشیده شده در وجه مشتریان در آن بانک را پرداخت می‌کنند و چک‌های سپرده به حساب‌های جاری مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند.
همچنین بانک‌ها وجوه مشتریان را از طریق دیگر روش‌های پرداخت، نظیر ACH، انتقال مخابره‌ای یا تلگرافی،EFTPOS، ماشین گویای اتوماتیک (ATM)خودپرداز که می‌پردازند.

انواع بانک‌های سرمایه

بانک‌های سرمایه‌ای که پذیره‌نویسی می‌کنند (برای فروش ضمانت می‌کنند) اوراق بهادار و اوراق قرضه، به داد و ستد حساب‌های خودشان می‌پردازند، ایجاد بازار می‌کنند و به شرکت‌ها پیشنهاد فعالیت‌های بازار سرمایه نظیر ادغام‌ها و کسب سود را می‌دهند.
بانک‌های بازرگان:از دیرباز بانک‌هایی بودند که ضامن سرمایه‌گذاری –معاملاتی بودند تعریف امروزی آن اشاره دارد به بانک‌هایی که

برای شرکت‌ها سرمایه را به صورت سهام عرضه می‌کند نه وام. برخلاف شرکت‌های سرمایه مخاطره‌آمیز، آن‌ها تمایل دارند که در شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری نکنند.

بیمه

فعالیت بیمه‌ای در ایران از سال ۱۳۱۴ شروع شد. در این سال دو مؤسسه روسی با نام‌های نادژدا و قفقازمرکوری شروع به کار نمودند.
پس از شروع به کار این دو مؤسسه، تا سال ۱۳۱۴ خورشیدی، در حدود ۱۳ شرکت خارجی در بازار بیمه کشور فعالیت خود را شروع نمودند که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های آلیانس انگلیس، یورکشایر انگلیس و اینگستراخ روسیه اشاره نمود.

در یک تقسیم‌بندی کلی، بیمه به دو دسته بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های بازرگانی تقسیم‌بندی می‌شود. بیمه‌های اجتماعی، عمدتاً بیمه‌های اجباری و ناشی از قانون هستند و مشخصه آن‌ها این است که شخص دیگری (مانند کارفرما) در پرداخت بخش زیادی از حق بیمه مشارکت دارد.
در بیمه‌های اجتماعی، حق بیمه به‌صورت درصدی از دستمزد تعیین می‌شود؛ در حالی که در بیمه‌های بازرگانی حق بیمه متناسب با ریسک تعیین می‌شود. در ایران، سازمان تأمین اجتماعی مهم‌ترین مرجع بیمه‌های اجتماعی است.

در مورد بیمه‌های بازرگانی، تقسیم‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. برخی از روش‌های تقسیم‌بندی انواع بیمه از این قرار است:

• بیمه‌های دریایی در مقابل بیمه‌های غیردریایی
• بیمه‌های اموال در مقابل بیمه‌های اشخاص
• بیمه‌های زندگی در مقابل بیمه‌های غیرزندگی

صرف‌نظر از تقسیم‌بندی کلی، رشته‌های مختلف بیمه کمابیش با تعاریف مشابهی توسط شرکت‌های بیمه در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان انواع بیمه‌های بازرگانی را بر اساس رشته تقسیم‌بندی نمود.

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه كه سالانه با حضور جمع كثیری از شركت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا می‌گردد، فرصت بسیار مغتنمی است تا
شركت های فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندركاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را معرفی نمایند.

همانگونه که مستحضرید با گذشت بیش از یک دهه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، این رویداد به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد مالی کشور در سطح منطقه شناخته شده و با مشارکت گسترده فعالان، کارشناسان و متخصصان بازار مالی مواجه شده است.
از این رو، برآنیم تا آغاز دهه دوم این نمایشگاه نیز همزمان با گسترش بازدیدکنندگان و حضور کشورهای مختلف ، با شکوه تر از گذشته برگزار شود.
افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن ، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندیهای داخلی در
هر سه حوزه بورس ، بانک و بیمه
از طریق آموزش و فرهنگسازی، برپایی غرفه ویژه کودک و نوجوان ،برگزاری کارگاههای آموزشی ، همچنین فرآهم آوردن زمینه مناسب جهت تعاملات بین الملل با توجه به پیشرفت اخیر بین المللی در حوزه مالی
و استقبال سرمایه گذاران خارجی به همراه فضای مذاکرات B2B، برگزاری رویداد استار تاپ حوزه مالی و …. از اهم برنامه های پیش بینی شده در این دوره از نمایشگاه می باشد.

در این راستا ستاد برگزاری قصد دارد با رویكردی متفاوت خدمات ویژه ای را جهت هرچه بهتر معرفی كردن شركت كنندگان در این نمایشگاه ارائه نماید.
با این امید كه برگزاری این رویداد بزرگ بـا مشاركت كلیه دست انـدركـاران، گـامی رو به جلو در راسـتای اعتلاء و انعكاس هر چه بیشتر توانمندی های شرکت های حاضر در داخل و حوزه بین الملل باشند.

مشخصات نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران 1401

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک و بیمه

تاریخ2 مرداد تا 5 مرداد 1401
مجریشرکت بانیان امید
تلفن تماس02174501000
فکس02174501000
وب سایتwww.banian.ir
آدرستهران بزرگراه چمران- محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران- سالن 5- طبقه منفی 1
کدپستی1999613954

شرکت افق پویان توسعه آماده همکاری در زمینه های متعدد خدمات مدیریت با شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با شرایط ویژه می باشد که بعضی از این خدمات عبارت اند از:

• کارگاه های آموزشی

– کارگاه آموزشی-توجیهی حضور کارکنان در نمایشگاه
– کارگاه آموزشی بهره وری در نمایشگاه
– کارگاه آموزشی بازاریابی در نمایشگاه

• برنامه ریزی های مدیریت

– برنامه ریزی مدیریت زمان
– آموزش فن بیان و مذاکره در نمایشگاه
– برنامه ریزی و مدیریت معرفی محصولات و خدمات

• خدمات لاکچری برای مدیران
– دید و بازدید با افراد مهم
– مصاحبه با خبرگذاری ها
– کلیه خدمات VIP ویژه مدیران ارشد

در ضمن، این خدمات برای شرکت ها و مدیرانی که در زمان نمایشگاه اقدام به عضویت در باشگاه مشتریان و یا خرید خدمات می نمایند، با شرایط ویژه می باشد؛

سایر خدمات شرکت افق پویان توسعه عبارتند از:
خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره ساختار سازمانی

خدمات مشاوره مدیریت برند

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره قیمت گذاری

خدمات مشاوره مدیریت محصول

پخدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی و مارکتینگ پلن

خدمات مشاوره برنامه ریزی فروش

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات شرکت افق پویان توسعه برای شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه آماده همکاری در زمینه های متعدد خدمات مدیریت با شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با شرایط ویژه می باشد که بعضی از این خدمات عبارت اند از:

شرح مختصر:
نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران، فعالان بازارهای مالی و سایر ذینفعان و علاقمندان برگزار می شود و برای بهره وری باید

منبع:
شرکت سهامی نمایشگاهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران

Keywords:
نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه
مشاوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه
نمایشگاه بورس، بانک و بیمه 1401
بورس، بانک و بیمه
نمایشگاه بین المللی تهران

شهرک صنعتی خنج - استان فارس - businesstk.com

شهرک صنعتی خنج – استان فارس

شهرک صنعتی خنج - استان فارس  شهرک صنعتی خنج شهرک صنعتی خنج(شهرک و منطقه صنعتی) در استان فارس واقع شده است. برای مشاهده...
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy

[instagram-feed captionlinks=true]