Select Page

مشاوره مدیریت پوشاک

مشاوره مدیریت پوشاک - businesstk.com

مشاوره مدیریت پوشاک

 

مشاوره شرکت های پوشاک

 

مشاوره صنایع، مجتمع های پوشاک

 صنعت پوشاک انواع تجارت و صنایع مختلف را در طول زنجیره تولید و ارزش پوشاک در بر می‌گیرد.

صنعت پوشاک از صنعت نساجی (تولیدکنندگان پنبه، پشم، خز و الیاف مصنوعی) تا تزئینات و گلدوزی، صنعت مد تا خرده‌فروشان پوشاک و تجارت عمده انواع لباس‌ها و بازیافت منسوجات را به خود اختصاص می‌دهد.

 

گل‌دوزی

 

گل‌دوزی هنری است برای دوختن طرح‌های مختلف با سوزن و انواع نخ بروی پارچه.

 

قدیمی‌ترین نمونه‌های گلدوزی‌شده ایرانی که در دست است متعلق به دوره سلجوقی است.

 

فرآیندهای استفاده شده برای خیاطی و اصلاح و تقویت پارچه باعث ایجاد تکنیک های خیاطی شد و امکانات تزئینی خیاطی منجر به هنر گلدوزی شد.

این یک واقعیت قابل توجه است که در توسعه گلدوزی … هیچ تغییری در مواد یا تکنیک هایی وجود ندارد که بتوان آنها را از پیشرفت های مرحله ای ابتدایی به مرحله بعد ، پالوده تر احساس یا تفسیر کرد.

از طرف دیگر ، اغلب در کارهای اولیه شاهد دستیابی فنی و استاندارد بالای صنایع دستی هستیم که به ندرت در زمانهای بعدی حاصل می شود.هنر گلدوزی در سراسر جهان یافت شده است.

آثار کشف شده در چین به دوره ایالت های جنگنده (قرن 5 تا 3 قبل از میلاد) بر می گردد.پوشاک از دوره مهاجرت سوئد ، تقریباً 300-700 میلادی ، با لبه های باند برش با بخیه در حال اجرا ، کوک عقب ، کوک ساقه ، بخیه دکمه ای خیاطی و شلاق زدن تقویت می شود ،

اما مشخص نیست که آیا این کار به سادگی تقویت شده است.

اسطوره شناسی یونان باستان با گذر از هنر گلدوزی به همراه بافندگی ، به الهه آتنا اعتبار داده و منجر به رقابت مشهور بین خودش و فاجعه آراکن شده است.

 

مد (صنعت پوشاک)

 

مُد (به فرانسوی: Mode) یا فَشِن (به انگلیسی: Fashion) اصطلاح کلی در زمینه هنر طراحی پوشاک است که تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد.

محصولات این صنعت شامل پوشاک، کفش، کیف، لوازم آرایشی و اثاث می‌شود.

 

مد، صنعت پیچیده‌ای است که شامل صنایع کوچک‌تری مانند فراورده‌های پوشاک و تأمین کالا، پارچه، مواد خام، رنگ، تولید، حمل و نقل، فروش، عرضه و تقاضا و نهایتاً دور ریختن آنها می‌شود.

 

مد به صورت فصلی و در بعضی برندها به صورت هفتگی تغییر می‌کند. تقاضا برای تغییر و همراهی با مد، رو به افزایش است و به همین دلیل مصرف تولیدات ارزان قیمت با کیفیت پایین یا به اصطلاح «فَست فشن» رو به رشد است.

به هنرمندان عرصه پوشاک که با طرح‌های ابداعی‌شان تأثیر به‌سزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی بگذارند، «جامه‌آرا» «طراح لباس» می‌گویند.

 

آلایندگی

 

مد، دومین صنعت آلاینده محیط زیست است. برای کنشگران محیط زیست، میزان بالای کربن تولید شده در این صنعت به نسبت مصرف دیگر مواد شیمیایی، کمترین اهمیت را دارد.

این کنشگران بیشتر نگران استفاده زیاد از مواد نگهدارنده، رنگ‌های شیمیایی، آفت‌کشهای مزرعه‌های پنبه و مواد زائدی هستند که تولید لباس ایجاد می‌کند.

 

پنبه از رایج‌ترین الیاف طبیعی است و نزدیک به ۴۰ درصد پوشاک مصرفی انسان را تأمین می‌کند.

اما تولید آن نیازمند مصرف بسیار زیاد آب است و نمونه آن استفاده ازبکستان (ششمین تولیدکننده پنبه جهان) است که در دهه‌های ۱۹۵۰ با تغییر مسیر دو رودخانه بزرگ آمودریا، از جنوب و سیردریا از شمال دریاچه آرال به سوی مزارع پنبه، باعث خشکی دریاچه شد.

 

همچنین پنبه از وابسته‌ترین گیاهان به مواد شیمیایی افزودنی و آفت‌کش‌ها است. تقریباً ۳ درصد از مزارع کره زمین به کشت پنبه اختصاص داده شده‌اند که به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا از پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی و حشره‌کش‌های زراعتی در جهان است.

 

افزایش لباس‌های دور ریخته‌شده در گورستان‌های زباله و آلودگی‌های ناشی از مواد شوینده، به آلایندگی این صنعت می‌افزاید.

 

برای حل این مشکلات، شاخه‌ای به نام مد سازگار با محیط زیست پدید آمده‌است.

 

موزه‌های مشهور مُد

 

موزه ویکتوریا و آلبرت

 موزه ویکتوریا و آلبرت(V & A ) در لندن، انگلستان از برترین موزه‌های جهان به جهت داشتن ذخائر غنی آثار هنری و بزرگ‌ترین موزه جهان از نظر هنرهای تزئینی است.

این موزه که مسکن دائمی مجموعه بیش از ۴٫۵ میلیون اشیاء گوناگون است در سال ۱۸۵۲ تأسیس گردید و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام‌گذاری شد.

این موزه در منطقه برامپتون لندن از شهرک سلطنتی کنزینگتون و چلسی، واقع شده‌است. این موزه از نهادهای عمده فرهنگی است. خدمات این موزه عبارتند از:

موزه تاریخ طبیعی، موزه علوم و رویال آلبرت هال. موزه ویکتوریا و آلبرت یک نهاد دولتی غیر دپارتمان است که با حمایت «وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش» گردانیده می‌شود.

مانند سایر موزه‌های ملی بریتانیا، بازدید و ورود به این موزه از سال ۲۰۰۱ به صورت رایگان بوده‌است.

 موزه ویکتوریا و آلبرت مساحتی برابر ۵٫۱ هکتار را پوشش می‌دهد. و دارای ۱۴۵ گالری‌است. گستره مجموعه‌های آن از ۵۰۰۰ سال آثار هنری، از دوران باستان تا به امروز، از فرهنگ‌های اروپا، شمال آمریکا، آسیا و شمال آفریقا.

 

کاخ گالیرا

 کاخ گالیرا (Palais Galliera) که به‌طور رسمی به عنوان موزه مُد شهر پاریس  نیز شناخته می‌شود، موزه‌ای مرتبط با تاریخ مد و صنعت مد است. این موزه در خیابان Pierre 1er de Serbie واقع در منطقه ۱۶ پاریس قرار دارد.

 

 

خدمات شرکت افق پویان توسعه برای مشاوره شرکت های پوشاک

 

شرکت افق پویان توسعه، آماده همکاری در زمینه های متعدد خدمات مدیریت برای مشاوره شرکت های پوشاک با شرایط ویژه می باشد و برای سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی و یا  کسب و کار در این حوزه تخصصی را دارند خدمات ویژه ای ارائه می نماید که بعضی از این خدمات عبارت اند از:

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

واحد مستقل خدمات حسابداری مدیریت

واحد مستقل خدمات مدیریت ریسک

واحد مستقل خدمات عارضه یابی و توسعه سازمانی

واحد مستقل خدمات ارزیابی و ارزشگذاری سازمان ها

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره ساختار سازمانی

خدمات مشاوره مدیریت برند

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی و مارکتینگ پلن

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

شرح مختصر:

مشاوره مدیریت پوشاک و صنعت پوشاک انواع تجارت و صنایع مختلف را در طول زنجیره تولید و ارزش پوشاک در بر می‌گیرد. این صنعت از صنعت نساجی (تولیدکنندگان پنبه،…

 

منبع:

 

BusinessTK

 

Keywords:

مشاوره مدیریت پوشاک

مشاوره شرکت های پوشاک

صنعت پوشاک

صنایع پوشاک

مجتمع های پوشاک

شرکت یونیلیور ایران

شرکت یونیلیور ایران سهامی خاص

شرکت یونیلیور ایران سهامی خاص شرکت یونیلیور ایران – ترویج زندگی پایا برای همه تاریخچه شرکت یونیلیور ایران شرکت یونیلیور ایران از...
شهرک صنعتی منوجان - استان کرمان - businesstk.com

شهرک صنعتی منوجان – استان کرمان

شهرک صنعتی منوجان - استان کرمان  شهرک صنعتی منوجان شهرک صنعتی منوجان(شهرک و منطقه صنعتی) در استان کرمان واقع شده است. برای...
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy