Select Page

مشاوره مدیریت شیراز

مشاوره مدیریت شیراز - https://businesstk.com

مشاوره مدیریت شیراز – https://businesstk.com

 

شیراز

شیراز کلان‌شهری در جنوب کشور ایران و مرکز استان فارس است. جمعیت کلانشهر شیراز در سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده است که بر این اساس شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

جغرافیای شیراز

شهر شیراز، مرکز استان فارس به طول ۴۰ کیلومتر و عرضی متفاوت بین ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر با مساحت ۱۲۶۸ کیلومتر مربع به شکل مستطیل و از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران و در بخش مرکزی فارس قرار دارد.
اطراف شیراز را رشته‌کوه‌های نسبتاً مرتفعی به شکل حصاری استوار، احاطه کرده‌اند که از لحاظ سوق‌الجیشی و حفظ شهر اهمیت ویژه‌ای دارند.
این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

مختصات جغرافیایی شیراز عبارتست از ۲۹ درجه و ۳۶ دقیقه شمالی و ۵۲ درجه و ۳۲ دقیقه و ارتفاع آن از سطح دریا بین ۱۴۸۰ تا ۱۶۷۰ متر در نقاط مختلف شهر متغیر است.
رودخانه خشک شیراز رودخانه فصلی است که پس از عبور از شهر شیراز به سمت جنوب شرقی حوضه خود متمایل شده و به دریاچه مهارلو می‌ریزد.

نمایشگاه بین‌المللی شیراز

نمایشگاه بین‌المللی شیراز بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی در جنوب ایران است. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۷۶۰٬۰۰۰ متر مربع در شمال غرب شیراز در شهرک گلستان تأسیس گردیده است.
نمایشگاه بین‌المللی شیراز هم‌اکنون دارای فضایی به میزان ۱٫۷ کیلومتر مربع به‌صورت ۶ سالن سرپوشیده و سه سالن در حال ساخت و فضای باز نمایشی به میزان ۳٬۰۰۰ متر مربع است.

اقتصاد شیراز

در طول تاریخ شیراز به واسطه مرکزیت نسبی‌اش در منطقه زاگرس جنوبی و واقع بودن در یک منطقه به نسبت حاصل‌خیز به محل طبیعی برای مبادلات محلی کالا میان کشاورزان و یکجانشینان و عشایری تبدیل گشته بود.
همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بوشهر بوده‌است که این نقش با احداث شبکه راه‌آهن به بنادر دیگر ایران کمرنگ شده‌است.
مرکزیت ادارای و نظامی این شهر نیز باعث رونق شهر در طول تاریخ بوده‌است. در دهه‌های اخیر این صنعت گردشگری به رونق این شهر افزوده‌است.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز صنایع کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده‌است. شیراز جایگاه بودن کارخانجات الکترونیکی متعددی از جمله صنایع مخابراتی و الکترونیک ایران (صاایران)، زیمنس، ITMC و تکصا است.
صنایع فناوری اطلاعات از بزرگ‌ترین صنایع این شهر به‌شمار می‌رود که با شهرهای بزرگی در زمینه تبادل صنایع فناوری اطلاعات در جهان مانند مونیخ و برلین (در زمینه کارخانجات زیمنس) در ارتباط است.

کشاورزی همواره بخش مهمی از اقتصاد شیراز و حومه آن بوده‌است که دلیل آن فراوانی آب در این منطقه نسبت به بیابان‌های اطراف است.
تولیدات کشاورزی این شهرستان عبارتند از:
– انگور
– نارنج
– خرمالو
– ازگیل
– شلیل
– انار
– و گندم
این شهر در تولید فرش و گل نیز معروف است. از صنایع دستی این شهر می‌توان به خاتم کاری، معرق‌کاری، قالی‌بافی و منبت‌کاری اشاره کرد.

صنایع مهم شیراز شامل

– صنایع الکترونیک
– پالایشگاه نفت
– مجتمع پتروشیمی
– کارخانه سیمان
– صنایع لاستیک‌سازی
– صنایع لبنیات
– و صنایع نساجی است

و در بخش انرژی نیروگاه گازی شیراز، نیروگاه حافظ، نیروگاه سیکل ترکیبی فارس و نیروگاه خورشیدی شیراز از جمله نیروگاه‌های مهم شیراز هستند.

ورزشگاه‌های شیراز

– ورزشگاه پارس با ظرفیت ۵۰ هزار تَن که در جنوب شیراز واقع شده‌است.
– ورزشگاه حافظیه که دقیقاً در روبروی آرامگاه حافظ واقع شده‌است و محل برگزاری مسابقات تیم‌های شیرازی در لیگ برتر ایران و لیگ دسته یک است.
– ورزشگاه شهدای ارتش که در گذشته مسابقات مهم در آن انجام می‌گرفت و در یک پادگان متعلق به ارتش واقع است.
– دهکده المپیک شیراز با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن که البته در حال ساخت و آماده شدن است.

مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های شیراز

چند دانشگاه مهم ایران در شیراز قرار دارند. مهم‌ترین دانشگاه آن دانشگاه شیراز است که شامل دانشکده‌های مهندسی، علوم، کشاورزی، دامپزشکی، ادبیات و علوم انسانی، هنر و معماری، حقوق و علوم سیاسی و علوم تربیتی و روان‌شناسی می‌شود.
قدمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۷۰ سال می‌رسد. دانشگاه صنعتی شیراز، دانشکده صنایع مخابرات راه دور ایران، دانشکده صنعت الکترونیک، دانشکده فنی شهید باهنر، مرکزآموزش عالی حافظ شیراز و مرکز آموزش عالی پاسارگاد شیراز از دیگر دانشگاه‌های شیراز می باشند.

متخصصان مدیریت شرکت افق پویان توسعه خدمات متنوعی به سازمان ها، شرکت ها و کسب و کار های شیراز ارائه می دهند؛

خدمات شرکت افق پویان توسعه برای مشاوره مدیریت شیراز عبارتند از:

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی شیراز

خدمات مشاوره مدل کسب و کار شیراز

خدمات مشاوره عارضه یابی شیراز

خدمات مشاوره ساختار سازمانی شیراز

خدمات مشاوره مدیریت برند شیراز

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار شیراز

خدمات مشاوره خرید، ادغام و مشارکت (M&A)شیراز

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی و مارکتینگ پلن شیراز

خدمات مشاوره برنامه ریزی فروش شیراز

خدمات مشاوره مدیریت محصول شیراز

خدمات مشاوره قیمت گذاری شیراز

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری شیراز

شرح مختصر:
شیراز ، کلان شهری تاریخی و گردشگری در مرکز ایران و مرکز استان شیراز و نیز شهرستان شیراز است. با وجود صنایع متنوع، مشاوره مدیریت شیراز راهی برای …

منبع:
BusinessTK

Keywords:
مشاوره مدیریت شیراز
مشاور مدیریت شیراز
اقتصاد شیراز
مدیریت شیراز
شهر شیراز

شهرک صنعتی شهریار - استان تهران - businesstk.com

شهرک صنعتی شهریار – استان تهران

شهرک صنعتی شهریار - استان تهران شهرک صنعتی شهریار شهرک صنعتی شهریار (شهرک و منطقه صنعتی) در استان تهران، تهران، جاده لم آباد،...
مجمع کارخانجات تولیدی پلاستیران 1401/06/14

مجمع کارخانجات تولیدی پلاستیران 1401/06/14

مجمع کارخانجات تولیدی پلاستیران 1401/06/14   تصمیمات مجمع شرکت کارخانجات تولیدی پلاستیران 1401/06/14- نماد: پلاست موضوع:...
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy