Select Page

مدیریت برند و برندینگ با 10 نکته ساده و موثر

مدیریت یکنواخت و مؤثر برند در مقیاس مناسب، ممکن است کاری چالشی و دلهره آور باشد، اما با فناوری مناسب، نه تنها به راحتی می توان مدیریت برند و برندینگ انجام داد، بلکه بهبود و توسعه برای تجربه بهینه مشتری نیز امکان پذیر است.

ارزش مدیریت برند

برند با ارزش و ثابت و قابل تشخیص برای مشتریان(به وضوح و اغلب) که هم به صورت سنتی و هم دیجیتال قابل مشاهده و در دسترس مخاطبان است، بزرگترین دارایی یک شرکت می باشد.
اما مدیریت برند با کانال‌های متنوع که دائماً در حال تغییر می باشند و به طیف گسترده‌ای از ذینفعان و کاربرانی که نیاز به تعامل با آن دارند، خدمت می‌کند، یک چالش بسیار بزرگ است.

پیام برندینگ

برند و برندینگ باید پیام برنامه ریزی شده، یکسان و ثابتی را در تبلیغات، مقاله، سایت‌، محتوای تولید شده توسط کاربر، و پلتفرم‌های متعدد اطلاع رسانی کند و نشر دهد؛ اعم از آنکه مالکیت آن ها مربوط به شرکت باشد یا آن ها را خریده باشند و یا …
در تمام این مدت، مالک برند باید کنترل دارایی های خود را حفظ کند، به عنوان مثال حفظ و نگهداشت با دقت سرمایه، از دور خارج کردن دارایی های منسوخ شده و به گردش درآوردن دارایی های جدید، همه اینها در حالی که باید مراقب بودجه، کارایی و اثربخشی مدیریت برند در سازمان باشد؛ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیریت برند با همکاری کارکنان

به نظر می‌رسد، مدیریت برند و برندینگ، کار سختی است، اما با فناوری مناسب، همراهی و همکاری کل سازمان، کاری است همانند روشن کردن چراغ‌.

10 نکته ساده و موثر برای مدیریت برند و برندینگ:
1. قوانین مناسب تدوین نمایید.
2. از کارکنان در برندینگ استفاده کنید.
3. اشخاص ثالث را در نظر بگیرید.
4. گردش کارها را تعریف کنید.
5. دارایی ها را تمرکز دهید.
6. بازاریابی منطقه ای را تسهیل نمایید.
7. همکاری و تعامل را ترویج دهید.
8. تجربه برند و مشتری را به هم نزدیک کنید.
9. در سرعت، مقیاس را حفظ نمایید.
10. ارتباطات را بهبود دهید.

مدیریت برند

مدیریت برند و برندینگ با 10 نکته ساده و موثر

 

1. قوانین مناسب تدوین نمایید.

پارامترهای مناسب برای نحوه نمایش برند را مشخص کنید. قوانینی را که باید برای حفظ دارایی های برند باید رعایت شود، از رنگ و فونت دقیق لوگو گرفته تا حقوق تصویر و موارد استفاده را با جزئیات مشخص کنید.

قوانین را به روز نگه دارید و یادداشت کنید و به اطلاع عموم برسانید، به نحوی که به راحتی در دسترس باشند و برای همه افرادی که در استفاده به نوعی در دارایی های برند دخیل هستند، روشن و قابل دسترس باشد.

2. از کارکنان در برندینگ استفاده کنید.

قوانین، زمانی بهترین تاثیر را دارند که همه بفهمند در چه جایگاهی نسبت به برند و برندیگ هستند و چرا دراین جایگاه قرار دارند.

اطمینان حاصل کنید که فرآیند تعیین قوانین برای کارکنان و اینکه چه کسی می تواند از دارایی های برند استفاده کند، چرا و در چه سناریوهایی، روشن است و دلیل آن را توضیح می دهد.

درک قوانین به کارکنان کمک می کند تا سریع تر تصمیم بگیرند و از انتخاب های ضعیف و نامناسب در آینده جلوگیری کنند.

3. اشخاص ثالث را در نظر بگیرید.

خطوط ارتباطی بین تامین کنندگان و مشاوران، همیشه به اندازه داخل شرکت، مستقیم و یکنواخت نیست.

مشارکت اشخاص ثالث در گفتگوهای برند و برندینگ، فراهم کردن دسترسی آسان به دارایی های برند، و ایجاد به موقع برای تجدید یا به ‌روزرسانی شرکا در مورد تغییرات یا تحولات دارایی، همگی ممکن است بهترین شیوه ‌های ارزشمند برای یک برند و دارایی‌های آن باشند.

در صورت عملی، اشخاص ثالث را وارد سیستم مدیریت و تولید محتوا نمایید.

4. گردش کارها را تعریف کنید.

گردش کار با اقدامات ضروری مشخص به کارمندان اجازه می دهد تا انتخاب های درستی را نسبت به استفاده از دارایی داشته باشند و به آنها کمک می کند تا دامنه وظایف خود را درک کنند.

شفافیت در جریان کار، امکان همکاری بهتر و سوء تفاهم ها یا تلاش های تکراری کمتر را فراهم می کند.

5. دارایی ها را تمرکز دهید.

در صورت امکان، دارایی های برند را متمرکز کنید تا دسترسی و شفافیت آسان را فراهم کنید.

با وجود تمرکز همه دارایی‌ها در یک منبع واحد، بدون هدر دادن سرمایه، برای تکثیر دارایی‌ها یا ایجاد مشکلات حقوقی، آسان‌تر می‌توان متوجه شد که کدام دارایی‌ها نیاز به روزرسانی دارند، کجا باید شکاف‌ها پر شوند و چه دارایی‌هایی در اختیار شرکت است.

6. بازاریابی منطقه ای را تسهیل نمایید.

دارایی های متمرکز، انطباق بازاریابی با رویکرد مشتری سفارشی تر و شخصی سازی شده را آسان تر می کند.

انتخاب مناسب ترین دارایی، ایجاد یک نسخه واحد و منطقه ای و در دسترس قرار دادن آن برای برند و برندینگ کسب و کار را آسان تر می کند.

همچنین به این معنی است که دفاتر منطقه‌ای نیز علیرغم اینکه از نظر جغرافیایی دور هستند، انسجام برند را حفظ می کنند و یک «منبع حقیقت واحد» برای دارایی‌های برند و برندینگ دارند.

7. همکاری و تعامل را ترویج دهید.

امکان دسترسی و کار روی دارایی ها به طور همزمان در بخش ها، امکان همکاری بیشتر در سراسر شرکت و کسب و کار را فراهم می کند.

این موضوع، نیاز به صبر کردن برای یک منطقه برای اتمام گردش کار خود قبل از اینکه دیگری بتواند به دارایی دسترسی پیدا کند را از بین می برد و دید دارایی های متمرکز را افزایش می دهد که به چندین واحد اجازه می دهد تا در مورد استراتژی ها در زمان واقعی تصمیم گیری نمایند.

8. تجربه برند و مشتری را به هم نزدیک کنید.

مدیریت برند معمولاً یک خط مشی فعال است که از کسب و کار ایجاد شده و تکامل یافته است، در حالی که تجربه مشتری، اطلاع از تعاملات مشتری با برند، محصول و سراسر شرکت می باشد.

متمرکز کردن مدیریت دارایی به این معنی است که کسانی  در تجربه مشتری دخیل هستند، می توانند به سازمان بازخورد دهند و به سازمان اجازه دهند تا به سرعت، واکنش نشان دهند و برند و برندینگ را براساس این بینش ارزشمند توسعه دهد.

9. در سرعت، مقیاس را حفظ نمایید.

تمرکز دارایی‌ها به دارایی‌های «سرآمد» و منفرد اجازه می‌دهد که بتوانند با تغییر نیازهای مصرف‌کننده، مانند محلی‌سازی سریع برای بازارهای جدید، سازگار شوند.

اما با به حداقل رساندن موارد تکراری و سرعت بخشیدن به گردش کار، صرفه جویی در هزینه ها نیز ایجاد می شود که به شرکت اجازه می دهد برای رشد کسب و کار در موقعیت های دیگر سرمایه گذاری کند.

10. ارتباطات را بهبود دهید.

بازارها – و مصرف کنندگان – به سرعت تغییر می کنند و شرکت ها باید با روندها و سلیقه های در حال تغییر همگام باشند.

با یک منبع دارایی واحد، تشخیص اینکه کدام حوزه‌ها نیاز به بازنگری دارند و کدام دارایی‌ها باید برای برآورده کردن این تقاضاهای در حال تغییر به‌روزرسانی شوند، آسان‌تر و سریع‌تر است و به شرکت اجازه می‌دهد تا در مواجهه با رقبای کندتر، به شیوه‌ای کارآمد تر باقی بماند.

 

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره مدیریت برند

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره قیمت گذاری

خدمات مشاوره برنامه بازاریابی

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
مدیریت برند و برندینگ باید پیام برنامه ریزی شده، یکسان و ثابتی را در تبلیغات، مقاله، سایت، محتوای تولید شده و پلتفرم‌های متعدد اطلاع رسانی کند و نشر دهد.

ارزش گذاری شرکت یا ارزش گذاری کسب و کار، یک فرآیند کلی برای به دست آوردن ارزش اقتصادی یک کسب و کار یا شرکت به صورت کامل و یا یک واحد از یک شرکت می باشد.

نویسندگان:
Morag Cuddeford-Jones
منبع:
censhare
ترجمه: BusinessTK

Keywords:
مدیریت برند
برندینگ
مدیریت برند و برندینگ
برند و برندینگ

 

پیشنهاد افزایش سرمایه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز شهریور 1402 - BusinessTK.com

پیشنهاد افزایش سرمایه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز شهریور 1402

پیشنهاد افزایش سرمایه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز شهریور 1402 پیشنهاد افزایش سرمایه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز  شرکت...
[instagram-feed captionlinks=true]