Select Page

طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی

طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی و افزایش دسترسی مشتریان

به یکی از موضوعات بسیار مهم برای مدیران ارشد هر سازمان و کسب و کاری تبدیل شده است.

منبع: McKinsey

 

طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی

مدیران عامل شرکت ها می‌دانند که انتخاب ‌های مناسب و صحبح برای طراحی محصولات و خدمات امر بسیار مهمی است که اهمیت این موضوع، به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر می باشد:

• برای پاسخ به نوسانات کالاها و خدمات
• کمیاب بودن مواد اولیه، اجزا و تجهیزات
• افزایش هزینه‌ های تولید و ارائه خدمات
• تمایل به ارائه محصولات و خدمات بهتر

همه این موارد در عین حفظ عملکرد اصلی محصولات و خدمات، مورد نیاز مشتریان است و باید همزمان به آن ها توجه شود.

برای توجه مناسب به این موارد، مدیر هر شرکت موفق باید نمونه‌ هایی از رویکردهای چابک را در نظر بگیرد که قالبا شرکت های موفق با بهترین عملکرد در بیشتر صنعت ها و بخش‌ ها از آن ها استفاده کرده‌ اند:

طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی

طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی و افزایش دسترسی مشتریان

طراحی مجدد محصولات و خدمات

بازطراحی سریع محصولات و خدمات برای تطبیق با واقعیت های جدید یکی از عوامل مهم بهبود محصولات و خدمات می باشد؛ در واقع با ایجاد سرعت در بازطراحی محصولات و خدمات، می توان نیازهای جدید مشتریان و کمبود های موجود را در این خصوص برطرف کرد.

به عنوان مثال، یک شرکت صنعتی – فناوری می تواند بیش از 50 درصد از ظرفیت مهندسی یک واحد را در شرایط کمبود نیمه هادی های بازار، برای باز طراحی سریع محصولات به کار بگیرد تا از نیمه هادی های موجود در بازار استفاده کند.

به عنوان مثال خودروسازان جهان که با کمبود نیمه هادی مواجه بودند، ویژگی محصولات را در این خصوص کاهش دادند تا در مواجهه با این کمبودها، تولید و فروش خود را حفظ کنند.

به چالش کشیدن مشخصات فعلی محصولات و خدمات

مشخصات فعلی محصولات و خدمات را به چالش بکشید تا بتوانید آن ها را مطلوب تر و نمایید.

در مواجهه با هزینه‌های بسیار بالا برای مواد اولیه و سایر ورودی‌ها، یک تولیدکننده، بسیاری از محصولات و خدمات را مطابق با مشخصاتی که تولیدکنندگان خارج از کشور می‌توانستند به‌طور قابل اعتمادی برآورده کنند، به چالش می کشد و دوباره طراحی می کند.

به این ترتیب، وابستگی خود به تامین کنندگان منطقه ای پرهزینه را کاهش می دهد و به طور چشمگیری سبد محصولات و خدمات خود را ساده می کند.

طراحی مجدد روش های ارائه خدمات

با افزایش سریع هزینه‌های حمل ‌ونقل، هزینه بارگیری کامیون‌ها و کانتینرها به ‌طور چشمگیری نیز افزایش می ‌یابد. تولید کننده ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات می توانند از تخصص مهندسی خود استفاده کنند و ابزارهای دیجیتالی را برای بازنگری کامل بسته بندی و بارگیری بسته ها طراحی نمایند.

در نتیجه، کاهش هزینه تقاضای حمل و نقل، زمان تخصیص یافته، منابع استفاده شده و … مجب می شود شرکت ها مجموع هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تبلیغ و ارتقا جایگزین های نزدیک

شرکت‌ های بسته ‌بندی کالا، جایگزین های مشابه و نزدیک به محصولات و خدمات را شناسایی می‌کنند. این جایگزین ها در صورتی که مشتریان شرایط خاصی در خصوص قیمت، زمان تحویل و یا … داشته باشند بسیار مفید است و می توان درخواست های آن ها را در شرایط خاص به شکل بهتری پاسخ داد.

اغلب معادل‌هایی با لیبل متفرقه را می توان با هزینه‌های کمتری نسبت به محصولات مارک دار در بازار به فروش رساند. این جایگزین ها حاشیه سود را به حداکثر می رساند و ارزش را برای مشتریان افزایش می دهد.

تجهیز سریع و تخصص متقابل برای شناسایی و اجرای سریع راه حل های جایگزین برای چالش های محصولات و خدمات و مشخصات آن ها، کلید اصلی شرکت هایی خواهد بود که به دنبال کاهش کمبود و تأثیر تورم هستند.

در بسیاری از موارد، تنها مدیر عامل می ‌تواند موانع نوآوری را از بین ببرد و به سازمان برای ریسک‌هایی که برخلاف مشوق‌های معمولی است، پاداش دهد. رهبری طراحی مجدد سازمان‌هایشان فرصتی برای مدیران عامل است تا تاکتیک‌های کوتاه‌مدت را برای مقابله با تورم اجرا کنند و از فرصت‌های بلندمدت برای ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان بهره ببرند.

به نظر شما چرا و چگونه باید طراحی مجدد محصولات و خدمات را انجام داد؟

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

واحد مستقل خدمات مدیریت عارضه یابی و توسعه

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره مدیریت محصول

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

نوآوری به عنوان نیاز روز

ادج استراتژی به عنوان نیاز روز

واحد مستقل مشاوره مدیریت

شرح مختصر: طراحی مجدد محصولات و خدمات برای ارزش آفرینی امر بسیار مهمی است که اهمیت این موضوع، به دلایل مختلفی از جمله برای پاسخ به نوسانات کالاها و خدمات، کمیاب بودن مواد اولیه، اجزا و تجهیزات، افزایش هزینه‌ های تولید و ارائه خدمات، تمایل به ارائه محصولات و خدمات بهتر می باشد.

واحد مستقل مشاوره مدیریت

Keywords:
طراحی مجدد ، طراحی مجدد محصول ، طراحی خدمات ، طراحی محصول و خدمات ، ارزش آفرینی