Select Page

صنعت داروسازی و 15 ایده تجاری سودآور حرفه ای

15 ایده تجاری سودآور حوزه صنعت داروسازی

صنعت داروسازی

صنعت داروسازی و 15 ایده تجاری سودآور حرفه ای

آیا می خواهید در حوزه صنعت داروسازی ، کسب و کار راه اندازی کنید؟

آیا به دنبال ایده های تجاری صنعت داروسازی هستید؟
آیا علاقه مند هستید که در مورد انواع محصولات و خدمات داروسازی برای ایجاد ارزش افزوده بدانید؟
اگر جواب شما مثبت است، در اینجا 15 ایده سودآور تجاری حوزه صنعت داروسازی از جمله تولید و خدمات را مطالعه می کنید.

اساساً هر زمان که در خصوص صنعت داروسازی و یا داروسازان صحبت می شود، از آن ها به عنوان توزیع کننده دارو یاد می شود. با این حال، چندین فرصت دیگر وجود دارد که می توانید به عنوان یک داروساز از آن ها استفاده کنید.

به غیر از توزیع دارو، داروسازان در مشاوره و توسعه دارو نیز مشارکت دارند. و به معنای واقعی کلمه، هر بخش خاص از صنعت پزشکی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به داروسازان بستگی دارد. بنابراین، اینطور نیست که داروسازان فقط به عنوان توزیع کننده دارو کار کنند.

15 ایده تجاری سودآور حوزه صنعت داروسازی

در زیر 15 ایده تجاری به عنوان سودآورترین ایده های تجاری صنعت داروسازی را برای کارآفرینان داروسازی فهرست کرده ایم.

با برنامه ریزی متفکرانه و تحقیقات بازار، هر فرد، شرکت و یا سازمانی می تواند تجارت و کسب و کاری را در صنعت داروسازی راه اندازی کند که فرصت های سرمایه گذاری پرسودی را ارائه می دهد.

1. فروشگاه 24 ساعته دارو
2. مرکز ایروبیک
3. فروش داروهای جایگزین
4. خرده فروشی جعبه کمک های اولیه
5. فروشگاه کالاها و خدمات پزشکی
6. توزیع دارو
7. داروخانه سیار
8. داروخانه آنلاین
9. مرکز توانبخشی
10. خرده فروشی ویتامین
11. پخش عمده دارو
12. تولید داروها
13. ساخت باندهای جراحی
14. مرکز مربیگری داروسازی
15. راه اندازی وبلاگ بهداشت و درمان

در زیر هرکدام از این ایده ها در صنعت داروسازی به اختصار توضیح داده می شود:

1. فروشگاه 24 ساعته دارو

اگر شما یک داروساز هستید، می توانید یک داروخانه 24 ساعته در محله یا منطقه خود راه اندازی کنید. و اگر تجربه تجاری در صنعت دارو ندارید، می توانید فروشگاه را به عنوان امتیاز شراکتی یک برند معتبر راه اندازی کنید.
عموماً داروخانه های 24 ساعته در تمام ساعات شبانه روز دارو ارائه می دهند. بنابراین، این فروشگاه ها درآمد بیشتری نسبت به فروشگاه های دارو دارند که زمان باز و بسته شدن را حفظ می کنند.

2. مرکز ایروبیک

اصولاً ایروبیک شکل خاصی از تمرینات بدنی است. همچنین، اشکال مختلف یک فعالیت تناسب اندام مانند کشش، تمرینات قدرتی و غیره را ترکیب می کند.
در واقع، ایروبیک به پیشگیری از بیماری و ارتقای تناسب اندام کمک می کند. همچنین مراحل مختلف ایروبیک به سوزاندن کالری و چربی کمک می کند.
بنابراین، تقاضا برای مرکز ایروبیک هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه همیشه وجود دارد.

3. فروش داروهای جایگزین

داروهای جایگزین نیز به عنوان داروهای حاشیه ای محبوب هستند.
اگرچه بحث‌های متعددی در این خصوص وجود دارد، اما این داروها بازار گسترده‌ای در سطح جهانی دارند. و داروهای جایگزین روز به روز محبوبیت زیادی پیدا می کنند.
از این رو، فروش داروهای جایگزین یک تجارت عالی برای داروسازانی است که می خواهند یک تجارت و کسب و کار خرده فروشی در صنعت داروسازی راه اندازی کنند.

4. خرده فروشی جعبه کمک های اولیه

در واقع جعبه کمک های اولیه نه تنها برای دانشجویان بلکه در مراکز مختلف پزشکی، تجاری و صنعتی یک کالای ضروری است. بنابراین، در حال حاضر بازار بسیار خوبی برای جعبه کمک های اولیه وجود دارد.
اگر فقط می خواهید یک تجارت بر مبنای فروش راه اندازی کنید، می توانید این فرصت را در نظر بگیرید. به غیر از توزیع به صورت خرده فروشی، می توانید جعبه ها را به صورت آنلاین نیز بفروشید.

5. فروشگاه کالاها و خدمات پزشکی

می توان با خدمات ارزش افزوده بیشتر مانند اتاق پزشکی، برخی از امکانات تست مانند فشار خون، تامین اکسیژن و غیره، یک تجارت فروشگاه پزشکی راه اندازی کرد.
به عنوان یک استارتاپ، می‌توانید امتیاز یک برند معتبر را خریداری کنید یا می‌توانید خودتان را راه‌اندازی کنید. در کسب و کار فروشگاه های کالاها و خدمات پزشکی، حاشیه خرده فروشی بسیار مناسبی وجود دارد.

6. توزیع دارو

در حال حاضر توزیع دارو یکی از بهترین مشاغل برای داروسازان است. در واقع داروسازان دارو را بهتر از سایرین می شناسند.
با این حال، مانند هر تجارت خرده فروشی دیگر، توزیع دارو در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری متوسطی دارد و همچنین، این یک کسب و کار مناسب فقط برای افراد با تجربه در این خصوص می باشد.

7. داروخانه سیار

این یکی دیگر از مشاغل عالی برای داروسازان است. بسته به جمعیت شناسی و پتانسیل بازار منطقه خود، می توانید یک داروخانه سیار راه اندازی کنید که برای همه دارو ارائه می دهد.
این کسب و کار نیازمند برنامه ریزی استراتژیک، مجوزهای مناسب و سرمایه گذاری متوسط است. برخی از زمینه های عمده هزینه ای آن عبارتند از: چیدمان وسیله نقلیه، تهیه دارو، استخدام نیروی انسانی، تاسیسات و غیره.

8. داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین پرطرفدارترین مدل کسب و کار خرده فروشی در حال حاضر در سراسر جهان است. در واقع، سهولت خرید، این کسب و کار را در سراسر جهان بسیار موفق می کند.
اگر گوگل را بررسی کنید، داروخانه های آنلاین زیادی پیدا خواهید کرد که داروها را درب منزل مشتری تحویل می دهند. همچنین، این کسب و کار دارای پتانسیل کافی برای گسترش است.

9. مرکز توانبخشی

راه اندازی یک مرکز توانبخشی یکی از بهترین مشاغل برای داروسازان است. در واقع این مراکز به افراد کمک می کنند تا اعتیاد به مواد روانگردان مانند الکل، داروهای تجویزی و داروهای خیابانی مانند کوکائین، هروئین یا آمفتامین ها را ترک کنند.
تا آن ها را به محیط اجتماعی جامعه بازگردانند.

10. خرده فروشی ویتامین

خرده فروشی ویتامین یکی دیگر از مشاغل بسیار قدرتمند برای داروسازانی است که می خواهند یک کسب و کار خرده فروشی راه اندازی کنند. این روزها می توانید راه های موثر زیادی برای فروش ویتامین ها به صورت آفلاین و آنلاین پیدا کنید.

11. پخش عمده دارو

می توانید توزیع دارو را به صورت عمده شروع کنید؛ از طرف دیگر، شما می توانید دارو را به صورت آنلاین از یک فروشگاه کوچک تجارت الکترونیک بفروشید.

12. تولید داروها

اگر وجوه معقولی برای سرمایه گذاری برای تولید دارو دارید یا سرمایه گذارانی آماده تامین مالی شما هستند، تولید دارو می تواند یک تجارت بسیار سودآور باشد.

13. ساخت باندهای جراحی

نیاز به باند جراحی در تمام طول سال در بیمارستان ها و خانه های سالمندان وجود دارد. شما می توانید با سرمایه گذاری اندک یک واحد تولید باند جراحی در مقیاس کوچک راه اندازی کنید.

14. مرکز مربیگری داروسازی

اگر در کار مرتبط با داروسازی تجربه دارید، مربیگری دانشجویانی را که مشتاق داروساز شدن هستند، در نظر بگیرید.

15. راه اندازی وبلاگ بهداشت و درمان

به عنوان یک داروساز، شما باید در امور مربوط به پزشکی تجربه داشته باشید. شما می توانید دانش مربوط به سلامت خود را با خوانندگان آنلاینی که در جستجوی اطلاعات هستند با ایجاد یک وبلاگ به اشتراک بگذارید.

در سطح جهانی، صنعت داروسازی مسئولیت توسعه، تولید و بازاریابی داروها را بر عهده دارد. بنابراین، تأثیر بسیار زیادی بر کل اکوسیستم کسب و کار دارد.
با توجه به گزارش های منتشر شده از درآمد داروسازی، ایالات متحده مقام اول را دارد. در حال حاضر، چین یکی از کشورهای در حال رشد در صنعت داروسازی است.
امیدواریم این لیست از ایده‌ها و فرصت‌های تجاری داروخانه به شما در شروع سرمایه‌گذاری خود کمک کند.
با این حال، تحلیل صنعت داروسازی، انتخاب محصول مناسب، بازاریابی، درک منابع موجود در صنعت داروسازی و برنامه ریزی استراتژی و ارزیابی سودآوری گزینه های کسب و کار ملاحظات اصلی در راه اندازی آن هستند.

مشاوره تخصصی مدیریت برای شرکت های صنعت داروسازی و صنایع شیمیایی

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
صنعت داروسازی مسئولیت توسعه، تولید و بازاریابی داروها را بر عهده دارد. بنابراین، تأثیر بسیار زیادی بر کل اکوسیستم کسب و کار دارد. بهترین ایده ها برای راه اندازی

نویسندگان:
منبع:
99BUSINESSIDEAS

ترجمه: BusinessTK

Keywords:
صنعت داروسازی
تحلیل صنعت داروسازی
صنعت داروسازی ایران
اهمیت صنعت داروسازی
درآمد داروسازی

هدایای تبلیغاتی و سررسید سال جدید آرمان پرستیژ - businesstk.com
افزایش سرمایه بیمه زندگی باران مرداد 1402 - BusinessTK.com

افزایش سرمایه بیمه زندگی باران مرداد 1402

 افزایش سرمایه بیمه زندگی باران مرداد 1402  افزایش سرمایه بیمه زندگی باران  شرکت بیمه زندگی باران با نماد: باران شرکت بیمه...
بسته های سازمانی آجیل و خشکبار جاوید - businesstk.com
شهرک صنعتی سنندج 3 - استان کردستان - businesstk.com

شهرک صنعتی سنندج 3 – استان کردستان

شهرک صنعتی سنندج 3 - استان کردستان شهرک صنعتی سنندج 3 شهرک صنعتی سنندج 3(شهرک و منطقه صنعتی) در استان کردستان واقع شده است. برای...
شهرک صنعتی خوی - استان آذربایجان غربی - businesstk.com

شهرک صنعتی خوی – استان آذربایجان غربی

شهرک صنعتی خوی - استان آذربایجان غربی  شهرک صنعتی خوی شهرک صنعتی خوی(شهرک و منطقه صنعتی) در استان آذربایجان غربی واقع شده...
[instagram-feed captionlinks=true]
1400 06 17 خدمات مشاوره استراتژی 004

مشاوره استراتژی

1400 06 17 خدمات مشاوره Business Model 005

مشاوره

Business Model

1400 06 17 خدمات مشاوره مدیریت محصول 003

مشاوره مدیریت محصول

1400 06 17 خدمات مشاوره Marketing Plan 003

مشاوره

Marketing Plan

1400 06 17 نوآوری 003 scaled

نیاز روز نوآوری

1400 06 17 کارآفرینی 007

نیاز روز کارآفرینی

1400 06 17 عارضه یابی 002

نیاز روز عارضه‌یابی

1400 06 17 پسا کرونا 002

نیاز روز پسا کرونا

1400 06 17 محیط زیست 003

نیاز روز محیط زیست

1400 06 19 ادج استراتژی 002

نیاز روز Edge Strategy