Select Page

صنعت آهن و فولاد: 10 ایده تجاری سودآور صنعتی

10 ایده تجاری سودآور صنعت آهن و فولاد در سال 1401 و 1402

آیا می خواهید در صنعت آهن و فولاد کسب و کار راه اندازی کنید؟

اگر جواب شما مثبت است، در اینجا 10 ایده سودآور تجاری صنعت آهن و فولاد از جمله تولید و خدمات را مطالعه می کنید.
همچنین این لیست شامل ایده های تجاری کوچک، متوسط و بزرگ است که می توان با توجه به ظرفیت سرمایه گذاری، یک یا چند نمونه از آن ها را اولویت بندی، انتخاب و شروع به کار کرد.

آهن یکی از مهمترین فلزات در سطح جهان است. همچنین رشد کلی تولید ناخالص داخلی یک کشور به شدت به تولید آهن و فولاد بستگی دارد.

در سطح جهان، چین مقام اول را در تولید و صادرات فولاد و محصولات زیرمجموعه دارد. دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد ژاپن، هند، ایالات متحده آمریکا، روسیه، آلمان و کره جنوبی هستند.

صنعت آهن و فولاد

صنعت آهن و فولاد: 10 ایده تجاری سودآور صنعتی

 

آیا تجارت در صنعت آهن و فولاد سودآور است؟

در حقیقت، صنعت آهن و فولاد به شدت با بخش معدن و متالورژی مرتبط است. همچنین چندین صنعت فرعی دیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صنعت فولاد هر کشور وابسته هستند. این صنعت میزان مناسبی از تسهیلات اشتغال زایی را فراهم می کند و همچنین موجب افزایش کارآفرینی در کشور می شود.

چندین محصول خاص آهن و فولاد وجود دارد که تقاضای منظمی برای مصارف خانگی و صنعتی دارند. از این رو، بسته به ظرفیت سرمایه گذاری، کارآفرینان می توانند یک تجارت کوچک، متوسط یا بزرگ مرتبط با آهن و فولاد را راه اندازی کنند.
در بیشتر موارد، در مقیاس های بزرگ، بانک ها برای راه اندازی تولید و بهبود عملیات کمک مالی می کنند.

طبق اعلام انجمن جهانی آهن و فولاد، تقاضای جهانی آهن و فولاد در سال‌های آینده 1.8 درصد افزایش خواهد یافت. به همین دلیل، انتظار می‌رود در دو سال آینده، وضعیت اقتصاد جهانی با اطمینان بالا و تقویت سطح سرمایه‌گذاری در اقتصادهای پیشرفته، مطلوب باقی بماند.

با استفاده و بهره وری از این موضوع، انتظار می رود که تقاضا در اقتصادها و کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، شتاب رشد پایدار با ریسک های نسبتاً محدود را نشان دهد. از این رو انتظار می رود تا انجمن آهن و فولاد ایران با توجه به این فرصت، اقدامات مقتضی جهت توسعه و بهبود شرایط کارآفرینی و مدیریت صنعت و فولاد را مهیا نماید.

10 ایده تجاری سودآور صنعت آهن و فولاد در سال 1401 و 1402

در زیر 10 ایده ایده تجاری سودآور صنعت آهن و فولاد در سطح جهانی در سال 1401 و 1402 معرفی می گردد که عبارتند از:

1. کارخانه فولاد آلیاژی
2. ساخت گیره نگین
3. تجارت بازیافت ضایعات آهن
4. صادرات-واردات آهن و فولاد
5. تولید پیچ و مهره
6. ساخت فولاد
7. تولید مبلمان و لوازم استیل
8. تولید نوار TMT
9. ایجاد واحدهای جوشکاری
10. تجارت لوازم فرفورژه و آهن کارشده

در زیر 10 ایده ایده تجاری سودآور صنعت آهن و فولاد در سطح جهانی در سال 1401 و 1402 معرفی می گردد که عبارتند از:

1. کارخانه فولاد آلیاژی

راه اندازی کارخانه فولاد آلیاژی یک تجارت در مقیاس بزرگ است. به طور کلی، این نوع صنعت و تجارت آهن و فولاد، طیف گسترده ای از محصولات را برای مصرف کنندگان نهایی تولید می کند.

لیست محصولات شامل فولاد ساختمانی کربنی، فولادهای ساختمانی آلیاژی، فولاد سخت‌کننده بدنه، بلوک‌های قالبی، فولاد مقاوم در برابر خزش، فولادهای فنری و فولاد با منگنز بالا است.
همچنین این کارخانه ها انواع فولاد ضد زنگ از جمله فولاد آستنیتی، فریتی و مارتنزیتی را تولید می کنند.
راه اندازی این تجارت مستلزم سرمایه گذاری نقدی بسیار زیاد و مساحت زیادی برای ایجاد کارخانه جهت تولید است.

2. ساخت گیره نگین

در واقع، گیره نگین زیر قسمت لوازم التحریر مدرسه و دفتر کار می باشد. و این محصول تقاضای منظمی برای سازماندهی مناسب تولید برای مشتریان نهایی را دارد.
با یک ماشین کوچک ساده، یک فرد می‌تواند یک کسب و کار ساخت گیره‌های نگین را حتی در خانه راه‌اندازی کند.

شما فقط به یک ماده اولیه اصلی، یعنی سیم فولادی در گیج خاص، نیاز خواهید داشت. این یک تجارت کم هزینه است. و حتی با ظرفیت سرمایه گذاری 3 میلیون تومان، می توانید این تجارت را راه اندازی کنید.

3. تجارت بازیافت ضایعات آهن

اگر می خواهید یک تجارت مرتبط با صنعت آهن و فولاد در زمینه بازیافت راه اندازی کنید، این گزینه، بهترین فرصت برای شما در زمینه می باشد. در واقع، کسب و کار بازیافت مزایای مالی و زیست محیطی زیادی دارد. بازیافت آهن باعث کاهش دفن زباله ها و نیاز به استخراج و تولید مواد خام می شود.

محصولات آهنی زیادی وجود دارد که پس از استفاده برای بازیافت در دسترس هستند. این لیست ممکن است شامل اتومبیل های قدیمی، لوازم خانگی، تیرهای فولادی، خطوط راه آهن، کشتی ها، قوطی های غذا، رویه بطری ها، قوطی های رنگ و ذرات معلق در هوا باشد.

برای انجام این مهم، در این تجارت باید یک کارخانه بازیافت تاسیس کنید و می توانید ضایعات فلزات را از منابع مختلف جمع آوری کنید.

4. صادرات-واردات آهن و فولاد

اگر به تجارت خارجی علاقه مند هستید، می توانید تجارتی را با صادرات یا واردات در صنعت آهن و فولاد راه اندازی کنید.

تقریباً هر کشوری در جهان به کشورهای دیگر فولاد صادر می کند یا از کشورهای دیگر فولاد وارد می کند. بنابراین، بسته به موقعیت جغرافیایی و مکانی خود، می توانید صادرات یا واردات فولاد را شروع کنید.

تجارت خارجی یک بخش بسیار سازمان یافته است و می توانید داده های کافی برای جمع آوری اطلاعات از منابع موجود جهانی و بین المللی بدست آورید. همچنین، شما نیاز به کسب تاییدیه و مجوزهای مناسب از مقامات و سازمان های مربوطه در این زمینه را دارید.

5. تولید پیچ و مهره

مهره ها و پیچ ها بخشی از بست های صنعتی بسیار پر مصرف هستند. این اقلام در بخش های متنوعی از صنعت تقاضای زیادی دارند.
به طور کلی، صنایع حمل و نقل، صنایع برق، صنایع ساختمانی و سایر صنایع مهندسی سبک و سنگین مصرف کنندگان اصلی این محصولات هستند.

تولید پیچ و مهره یک تجارت و کسب و کارآسان است. و این کسب و کار در ابتدا نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارد. با استفاده از چند ماشین ساده و ابزار دستی، هر فردی می تواند تولید پیچ و مهره را راه اندازی کند.

6. ساخت فولاد

ساخت فولاد یکی دیگر از مشاغل عالی مرتبط با آهن و فولاد است که می توانید با سرمایه گذاری متوسط شروع کنید. اساساً فرآیند ساخت فولاد شامل برش، خمش و مونتاژ است.

زمینه های مختلفی از جمله ساخت و ساز، تولید خودرو، زیرساخت ها و … وجود دارد که تقاضای منظمی برای این نوع خدمات دارند.

در واقع این ایده،، یک کسب و کار و تجارت عالی برای مهندسان مکانیک است. با این حال، حتی اگر سابقه تحصیلی ندارید، می توانید با سرمایه گذاری متوسط، این تجارت را شروع کنید.

7. تولید مبلمان و لوازم استیل

امروزه مبلمان استیل هم کاربرد خانگی و هم تجاری دارد. برخی از محبوب ترین اقلام عبارتند از کمد، میز، صندلی، قفسه آشپزخانه، جاکفشی و غیره.
برای این مهم، شروع کار آسان است و همچنین، این کسب و کار به سرمایه گذاری متوسط نیاز دارد.

بهتر است این تجارت و کسب و کار را جهت مصرف کنندگان محلی راه اندازی کنید و به تدریج، می توانید منطقه عملیاتی خود را گسترش دهید. همچنین، شما باید سعی کنید حتی یک برند منطقه ای از محصولات مبلمان خود بسازید.

8. تولید نوار TMT

TMT مخفف بهبود ترمو-مکانیکی در آهن و فولاد است. اساساً، TMT ها میلگردهای تقویت کننده با استحکام بالا هستند که دارای یک هسته بیرونی سخت و یک هسته داخلی نرم هستند. نوار TMT یکی از مهمترین موارد در صنعت ساختمان است.

بخش های مسکونی، تجاری و صنعتی مصرف کنندگان عمده میله های TMT هستند. و از آنجایی که بخش ساخت و ساز، بسیار سریع در حال رشد است، تقاضا برای میله های TMT با کیفیت خوب نیز در حال افزایش است. راه اندازی یک تجارت تولید نوار TMT مستلزم سرمایه گذاری متوسط و برنامه ریزی استراتژیک است.
شرکت افق پویان توسعه برای برنامه ریزی استراتژی آماده همکاری با شما می باشد.

9. ایجاد واحدهای جوشکاری

به طور کلی، شما می توانید کسب وکار و تجارت جوشکاری را به دو روش راه اندازی کنید. یکی یک واحد جوش متحرک و دیگری جوشکاری در یک مکان ثابت است.

در هر دو مورد، به ماشین آلات، تجهیزات، ابزار دستی و مواد اولیه با کیفیت خوب نیاز خواهید داشت. به غیر از انجام کار تعمیر، می توانید انواع مختلفی از محصولات را با راه اندازی واحد جوش تولید کنید.

اساساً، تجارت جوشکاری در بخش مهندسی سبک قرار دارد و در راه اندازی این تجارت باید مهارت و دانش مخصوص در مورد نحوه صحیح جوشکاری داشته باشید.

10. تجارت لوازم فرفورژه و آهن کارشده

در حال حاضر فرفورژه یکی از محبوب ترین انواع مبلمان برای مصارف خانگی و تجاری است.

اساساً آهن فرفورژه یک آلیاژ آهن است. این یک شکل سخت و چکش خوار از آهن است که برای آهنگری یا نورد به جای ریخته گری مناسب است.

تولید مبلمان زیبا و همچنین بادوام از میله های فرفورژه آسان تر است و علاوه بر تولید مبلمان، فرفورژه در تولید سازه‌های در و پنجره، نرده‌ها و غیره بسیار محبوب است.

صنعت آهن و فولاد بسیار متنوع، فرآگیر و پر مصرف است و با توجه به مهارت، تخصص و ظرفیت سرمایه گذاری، هر فردی می تواند یک کسب و کار و تجارت در صنعت آهن و فولاد را در مقیاس کوچک یا متوسط راه اندازی کند و توسعه دهد.

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

خدمات مشاوره مدیریت نوآوری

خدمات مشاوره برنامه ریزی استراتژی

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

کارآفرینی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
صنعت آهن و فولاد به شدت با بخش معدن و متالورژی مرتبط است و چندین صنعت فرعی دیگر به آن وابسته هستند. این صنعت موجب اشتغال زایی و افزایش کارآفرینی در کشور می شود.

نویسندگان:
منبع:
99BUSINESSIDEAS

ترجمه: BusinessTK

Keywords:
صنعت آهن و فولاد
انجمن آهن و فولاد
انجمن آهن و فولاد ایران
آهن و فولاد

هدایای تبلیغاتی و سررسید سال جدید آرمان پرستیژ - businesstk.com
اهمیت برنامه ریزی استراتژی: مزایا، اهداف و نکات - businesstk.com

اهمیت برنامه ریزی استراتژی: مزایا، اهداف و نکات

اهمیت برنامه ریزی استراتژی: مزایا، اهداف و نکات   در دنیای کسب و کار سریع و همیشه در حال تغییر امروز، داشتن یک برنامه...
بسته های سازمانی آجیل و خشکبار جاوید - businesstk.com
نمایشگاه سیل و ساحل سنگاپور -آذر 1402 FLOOD EXPO ASIA - businesstk.com

نمایشگاه سیل و ساحل سنگاپور -آذر 1402 FLOOD EXPO

نمایشگاه سیل و ساحل سنگاپور -آذر 1402 FLOOD EXPO ASIA نمایشگاه سیل و ساحل سنگاپور 2023 FLOOD EXPO ASIA نمایشگاه سیل و ساحل FLOOD...
صلاحیت در استاندارد IATF - businesstk.com

صلاحیت در استاندارد IATF

صلاحیت در استاندارد IATF استاندارد IATF 16949 ویرایش 2016 – (IATF 16949:2016) امروزه در شرکت ها و کسب و کارها، با توجه به نیاز...