Select Page

بازنگری استراتژی سازمان و 2 نشانه ضرورت آن

2 نشانه مهم برای به روز رسانی و بازنگری استراتژی ها و تازه کردن برنامه ریزی ها

با توجه به اینکه هیچ تلاشی، عدم قطعیت در سازمان را از بین نمی برد، اتخاذ استراتژی های موثر، به مدیران کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری با چالش ها مواجه شوند.

اگر استراتژی های سازمان و شرکت، راه حلی برای مسئله مورد نظر ارائه ندهند، نیاز است تا مدیران، تصمیمات حیاتی برای بازنگری استراتژی سازمان در خصوص برنامه استراتژی اتخاذ کنند.
دو نشانه اصلی برای مدیران جهت تصمیم گیری در خصوص بازنگری استراتژی سازمانی عبارتند از:
– محیط شرکت و سازمان (نزدیک و دور و اکوسیستم)، تغییرات اساسی داشته اند و رویکرد قبلی، تناسب و پایداری مناسب را ندارد.
– سازمان و شرکت به تکامل رسیده است و شما به اهداف استراتژیک خود رسیده اید .

بازنگری استراتژی سازمان

بازنگری استراتژی سازمان و 2 نشانه ضرورت آن

 

تغییرات اساسی در اکوسیستم و محیط شرکت و سازمان برای استراتژی های موثر

برای بررسی تغییرات اساسی در اکوسیستم و محیط شرکت و سازمان، ابزارهای متنوع و مختلفی وجود دارد اما با در نظر گرفتن 3 عامل اصلی زیر می توان مطمئن شد که اکوسیستم و محیط شرکت، تغییرات اساسی داشته اند:
– تغییرات گسترده در شرایط تامین مالی و سیاست های کلان اقتصادی
– پیدایش چشم اندازهای جدید رقابتی
– افزایش پژوهش ها در خصوص ایجاد بهترین راه حل های سازمانی (Best Practices)

تغییرات گسترده در شرایط تامین مالی و سیاست های کلان اقتصادی و استراتژی های موثر

تغییرات صنفی یا تغییرات سیاسی شهری، استانی و کشوری و یا آیین نامه های مرتبط با هرکدام ممکن است بر روی استراتژی ها تاثیر داشته باشند. به طور مشابه، تغییر اولویت سرمایه گذاران یا انتظارات آن ها، ممکن است جریان های درآمدی را کاهش یا افزایش دهد و در بعضی مواقع، حتی به صفر برساند.
به عنوان مثال، اگر قانون و شرایط بیمه تامین اجتماعی، شرایط جدیدی پیدا کند و درمان های خاص دیگری را شامل شود، سمن ها و خیریه هایی که مشغول خدمت به این بیماران بوده اند باید در استراتژی خود تجدید نظر کنند.

پیدایش چشم اندازهای جدید رقابتی

سازمان های جدید و یا برنامه ها و شرایط جدید در محدوده سازمان یا صنعت تخصصی شما ممکن است بر دیدگاه شما در خصوص نقش خاصتان در صنعت و اکوسیستم تاثیر بگذارد و شرایط ویژه ای برای توسعه همکاری و تعامل با دیگر سازمان ها و شرکت ها به وجود آورد.

به عنوان مثال، یک سازمان ارائه دهنده خدمات کامل در خصوص رسیدگی به بیماران در دوران نقاهت که رقبای زیادی در تخصص خود دارد، با سازمان دیگری در خصوص مراقبت های کودکان پس از زمان تحصیل، همکاری کند تا علاوه بر ایجاد فرصت های جدید، توان بیشتری برای رقابت در حوزه تخصصی خود داشته باشد.

افزایش پژوهش ها در خصوص ایجاد بهترین راه حل های سازمانی (Best Practices)

بینش های جدید در خصوص مدل های برنامه ریزی، انجمن ها و اصنافی که با آن ها در ارتباط هستید و یا ذینفعان شما ممکن است دیدگاه شما را در خصوص محصولات و خدمات سازمان و شرکت تغییر دهند.

به عنوان مثال، با ظهور سبک های جدید زندگی و مداخله های مختلف برای کاهش ریسک، ممکن است نیاز سازمان های مراقبتی را به بازنگری در استراتژی ها افزایش دهد.

دستیابی به اهداف سازمان و استراتژی شرکت به تکامل رسیده است

تغییرات گسترده در سازمان و شرکت موجب احساس نیاز در خصوص بازنگری در استراتژی ها می شود.
ممکن است زودتر از زمان پیش بینی شده به اهداف سازمان و شرکت رسیده باشیم(خبر خوب) یا اهداف قبلی، شدت مورد نیاز برای شما یا تیمتان را نداشته باشند و یا به صورت ویژه اگر خود تیم، تغییرات قابل ملاحظه ای داشته باشند.

اعضای جدید ممکن است ایده های جدید داشته باشند و فرصت های جدیدی برای پرورش ایده های جدید به وجود آورند؛ در حالی که گذر از شرایط قبلی ممکن است قابلیت سازمان برای رسیدن به اولویت های جدید یا قدیم را تغییر دهد.

زمان بازنگری استراتژی سازمانی رسیده است؛ حالا چه کار باید انجام دهیم؟

خبر خوب این است که بازنگری استراتژی های سازمان و شرکت و به روز کردن آن ها به این معنی نیست که باید تمامی اقدامات گذشته را کنار بگذاریم و همه چیز را از اول شروع کنیم.

در واقع این موضوع فرصتی است برای سازمان و شرکت شما تا مبانی برنامه ریزی و استراتژی سازمان و شرکت را با اعضای هیئت مدیره، تیم راهبری، کارکنان و موسسه های کلیدی مجددا پالایش کنید تا این استراتژی ها با اهداف سازمان هم راستا شود و رسیدن به آن ها را تسهیل نمایید.

اولین قدم مهم برای هر فرآیند برنامه ریزی استراتژی این است که لنگری مناسب برای برنامه استراتژی سازمان، طراحی کنید. مشاوران خبره مدیریت و تیم اجرایی سازمان با شفاف سازی اهداف مورد انتظار می توانند این لنگر استراتژیک را طراحی نمایند.

این مشاوره ها به همراه فعالیت های تیم اجرایی مدیریت، منطق علت و معلولی برای بازنگری استراتژی سازمان ایجاد تاثیرات مورد نیاز (تئوری تغییرات) را بررسی می نمایند.

توسعه و توافق تاثیرات مورد نظر و تئوری تغییرات، ادبیات و فهم مشترکی در میان تیم اجرایی برای بررسی اولویت های سازمان و شرکت به وجود می آورد.

این تیم با ایجاد ادبیات و فهم مشترک در خصوص اولویت های سازمانی، اقدامات موثر مورد نیاز را برنامه ریزی می کند و منابع مورد نیاز به هر بخش را تخصیص می دهد تا سازمان و شرکت راحت تر به اهداف خود دست یابند.

واحد مستقل خدمات مدیریت استراتژی

واحد مستقل خدمات عارضه یابی و توسعه

خدمات مشاوره استراتژی

خدمات مشاوره عارضه یابی

خدمات مشاوره ساختار سازمانی

خدمات مشاوره مدل کسب و کار

خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

آسیب شناسی به عنوان نیاز روز

شرح مختصر:
بازنگری استراتژی سازمان در شرایطی که محیط شرکت و سازمان (نزدیک و دور و اکوسیستم)، تغییرات اساسی داشته اند و رویکرد قبلی، تناسب و پایداری مناسب را ندارد و یا اینکه سازمان و شرکت به تکامل رسیده است و شما به اهداف استراتژیک خود رسیده اید، امری بسیار ضروری می باشد.

نویسنده:
Meera Chary
منبع: Bridgespan
مترجم: BusinessTK

Keywords:
بازنگری استراتژی سازمان
استراتژی های موثر
محیط شرکت و سازمان
استراتژی سازمان
اهداف سازمان

شهرک صنعتی امیدیه - استان خوزستان - businesstk.com

شهرک صنعتی امیدیه – استان خوزستان

شهرک صنعتی امیدیه - استان خوزستان  شهرک صنعتی امیدیه شهرک صنعتی امیدیه(شهرک و منطقه صنعتی) در استان خوزستان واقع شده است....
[instagram-feed captionlinks=true]